توزیع گوشت گرم استرالیایی در بازار

توزیع گوشت گرم استرالیایی در بازار
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر هر کیلو شقه بدون دنبه در خرده فروشی‌ها 71 تا 72 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و قیمت آن نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.
نوسانات قیمت دلار در کشور از اوایل سال 97 تا کنون بر کمبود یا افزایش قیمت محصولات و کالا موثر بوده به نحوی که برخی محصولات کشاورزی و دامی مانند گوشت و دام زنده داخلی را با کمبود شدید مواجه کرده است.
درحالی که صادرات دام زنده ممنوع اعلام شده اما نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش ریال باعث شده این کالا باب طبع دلالان و سودجویان باشد و از غرب، جنوب غربی و جنوب کشور به کشورهایی همچون عراق و شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس قاچاق شود.
دام زنده که در کشور قیمت آن هرکیلو حدود 28 هزار تومان است با افزایش نرخ ارز و با احتساب دلار به حدود 40 هزار تومان می‌رسد و این نرخ بسیاری را ترغیب به قاچاق این کالا به کشورهای دیگر می‌کند و در ازای آن در کشور قیمت گوشت داخلی بسیار بالا رفته است و نگرانی‌ها برای کمبود دام مولد هم وجود دارد.
علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ، در خصوص وضعیت گوشت و افزایش قیمت آن در بازار اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو شقه بدون دنبه در خرده فروشی‌ها 71 تا 72 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و قیمت آن نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به تاثیر توزیع گوشت منجمد بر بازار عنوان کرد: اگر این گوشت به بازار تزریق نمی‌شد اوضاع به مراتب بدتر از این بود. حدود دو سال است که این گوشت وارد می‌شود و بدون آن اوضاع بازار به شدت برهم می‌ریخت.
ملکی در رابطه با قاچاق دام اذعان داشت: مجوزی برای صادرات داده نشده اما همان میزان اندک تولید در حال قاچاق است که اصلی‌ترین دلیل آن تفاوت قیمت ریال و دلار است که منفعت بسیاری برای سودجویان دارد. وزارت جهاد کشاورزی هم به دنبال راهکار برای رفع این مشکل است.
وی افزود: قاچاق دام زنده بزرگترین ضربه را به شرایط فعلی بازار گوشت در کشور زده و هر روز هم میزان آن افزایش می‌یابد.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به واردات گوشت گرم به کشور تصریح کرد: گوشت گرم هم از استرالیا و آسیای میانه به کشور وارد می‌شود و در حال توزیع در بازار است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com