تنها دامپروری دومنظوره کشور با دام اسپانیایی در سمنان فعال می‌شود

تنها دامپروری دومنظوره کشور با دام اسپانیایی در سمنان فعال می‌شود
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲ هزار راس گوسفند از کشور اسپانیا برای فعالیت تنها واحد دامپروری دومنظوره کشور در استان وارد شد و این واحد هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.
سیدحسن میرعماد در نشست بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون واحدهای دامپروری استان سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری افزود: این واحد دامپروری که امروز مسائل آن مورد بررسی گرفت، یکی از واحدهایی است که دام با نژاد اسد در استان و کشور راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: راه اندازی این واحد، به عنوان تنها دام پربازده سازگار با هوای گرم و دومنظوره شیری و گوشتی در کشور، تحول بزرگی برای صنعت دامپروری استان سمنان و کشور است.
میرعماد ادامه داد: در حال حاضر پروانه بهره برداری ۲ هزار راسی برای این واحد صادر شد که آمادگی لازم برای تبدیل به ۴ هزار راس را دارد.
وی گفت: با وجود تمام محدودیت های موجود، این ۲ هزار راس واحد از اسپانیا وارد شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: ساخت و ساز این واحد با سرعت بسیار زیاد اجرایی شد و بعد از گذشت ۵ ماه از کلنگ‌زنی، امروز تکمیل شده است و در هفته دولت در شهریور به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: آب آشامیدنی یکی از مشکلات این دامداری است که در این ‌جلسه مورد بحث و تبادل نظر و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان  گفت: برای راه اندازی واحد راکدی که در مجاورت این طرح قرار داشت و در تملک بانک قرار دارد، نیاز است مساعدتی صورت گیرد تا با واگذاری، واحد توسعه یابد و فعال شود.
ارائه گزارش اقدامات صورت‌گرفته و فهرست موارد مورد نیاز واحد توسط سرمایه گذار، تاکید بر بررسی و نیاز سنجی آب مورد نیاز واحد توسط آب منطقه ای استان و سرمایه گذار، تاکید بر تامین آب مورد نیاز برای تکمیل و راه اندازی واحد از منابع در اختیار دامداری و بررسی شرایط موجود واحد راکد برای واگذاری و راه اندازی مجدد توسط سرمایه گذار واحد دامپروری، از مباحث این نشست بود.
بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com