تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ بعد از یک سال

تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ بعد از یک سال
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: با افزایش تولید و عرضه، قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش یافته و بعد از یک سال به زیر قیمت مصوب خود رسید.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: قیمت مرغ در مقایسه با ماه های گذشته بسیار کاهش یافته و حتی به زیر قیمت مصوب خود نیز رسیده است.

وی افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 31 هزار تومان است که اکنون با قیمت مصوب در سطح شهر و حتی زیر قیمت مصوب و تا قیمت 29 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی که 29 هزار تومان است با افزایش تولید به 26 تا 27 هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ را بازار تعیین می‌کند و زمانی که تولید زیاد باشد قیمت خودش تنظیم می‌شود و با نرخ مصوب یا غیر مصوب کاری ندارد.

یوسف خانی اظهار داشت: تولید باید به شکلی مستمر و یکنواخت انجام شود تا دوباره مشکلات یازده ماه اخیر را دوباره شاهد نباشیم و این محصول با قیمت مناسبی به دست مردم برسد.

وی اظهار داشت: تولید مرغ گرم به حدی افزایش یافته است که نیازی به عرضه مرغ منجمد برای تنظیم بازار نیست و بازار اشباع شده است.

یوسف خانی گفت : قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ 30 عددی نیز 43 هزار تومان است که اکنون به پایین تر از قیمت مصوب خود رسیده است و به قیمت 40 تا 41 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: نرخ مصوب و دستوری هیچ وقت پاسخگو نیست بلکه تولید باید مدیریت شود تا با افزایش قیمت های کاذب مرغ و تخم مرغ در بازار مواجه نباشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com