تمایل دامداران به نگهداری دام‌ها کم شده است

تمایل دامداران به نگهداری دام‌ها کم شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه کم‌توجهی‌ها موجب شد تا توجیه اقتصادی تولید شیر در بین دامداران کم شود، گفت: این امر موجب شد تا تمایل جدی دامداران به نگهداری دام‌های داشتی چه به شکل مدرن، صنعتی و نیمه صنعتی کمتر شده است
به گزارش بلاغ، عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت خوبی در کشور برای تولید شیر است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته بی‌میلی و کم‌توجهی‌هایی به بخش لبنیات مازندران شده است.
وی با اشاره به اینکه کم‌توجهی‌ها موجب شد تا توجیه اقتصادی تولید شیر در بین دامداران کم شود، گفت: این امر موجب شد تا تمایل جدی دامداران به نگهداری دام‌های داشتی چه به شکل مدرن، صنعتی و نیمه صنعتی کمتر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه این بی‌میلی به دامداری‌های سنتی که به شکل بهداشتی مدیریت می‌شدند نیز سرایت کرد، افزود: دیدگاه رقابت پذیری و بحث اقتصادی با سایر محصولات کشاورزی استان در این مورد مطرح است.
این مسئول با اشاره به کمک‌های جدی به دامداری‌های تولید شیر در سال‌های اخیر، تصریح کرد: 30 درصد از اعتبارات کم بهره اشتغال روستایی با بهره 6 درصد به توسعه دامداری‌های داشتی و گاوداری‌های شیری در مازندران اختصاص پیدا کرد.
شهیدی‌فر با بیان اینکه گاوداری‌های شیری دارای 20 تا 100 راس و بالاتر از آن در استان مازندران در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: تا پایان سال شاهد افزایش کمیت و کیفیت شیر تولیدی استان مازندران برای واحد‌های لبنی فعال در استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه تصمیم دولت در بحث نهادهای کشاورزی و خوراک دام تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی است، گفت: هیچگونه برنامه‌ای برای خارج کردن این محصولات از ارز 4 هزار و 200 تومانی و افزایش آن وجود ندارد و موجب تثبیت قیمت‌ها و ساماندهی بخش کشاورزی می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه در بحث تولید شیر، قیمتی که دولت مشخص کرده با قیمتی که بازار متقاضی است هم‌خوانی دارد، افزود: در بحث لبنیات فرآوری شده مثل ماست، دوغ و غیره نیاز به تنظیم بازار وجود دارد که در این مسیر وزارت صمت نیز باید کمک کند.
شهیدی‌فر در پایان با اشاره به اینکه عرصه قاچاق دام به کشورهای همسایه در قیمت گوشت تاثیر گذاشته است، گفت: قیمت گوشت سفید با بالانس بسیار اندک در یک سال اخیر آنچنان افزایش قیمت نداشته و در مورد قیمت گوشت قرمز باید ساماندهی و برنامه‌ریزی بهتری انجام بگیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com