تلفات ناشی از نهاده بی‌کیفیت نداشته‌ایم

تلفات ناشی از نهاده بی‌کیفیت نداشته‌ایم

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

علیرضا ادیبان اظهار کرد: سه دستگاه بر واردات نهاده‌های دامی از بنادر جنوبی و شمالی نظارت دارد، درواقع پس از واردات و قبل از ترخیص‌شدن بار، نمونه‌برداری از طرف سازمان غذاودارو، استاندارد و دامپزشکی انجام می‌شود، سپس براساس شیوه‌نامه‌های کشور تاییده‌های لازم را دریافت می‌کند.

وی افزود: برای هر تریلی، گواهی حمل به مقصد هر گاوداری، مرغداری و کارخانه‌های خوراک دام صادر می‌شود و هر ماشین باید گواهی حمل داشته باشد، این گواهی صادر شده بسته به مقصد تا سه روز اعتبار دارد.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از رسیدن محموله به شهرستان مقصد نیز دامپزشک مربوطه تأیید و سپس تخلیه می‌شود.

ادیبان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که ثبت شده، بیشتر مواردی مانند اضافه کردن خاک و یا خیس شدن نهاده در اثر بارش باران بوده است.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در چند ماه اخیر گزارش‌هایی ناشی از بی‌کیفیتی نهاده و یا خوراک کمتر شده و صرفاً بعضی از دامداران کوچک به دلیل ناآشنایی به روش فرموله کردن خوراک ممکن است کنسانتره پرانرژی را به طور ناگهانی اضافه کنند و این در مواردی باعث تلف شدن دام آن‌ها شده است.

ادیبان گفت: نزدیک به ۵۰ کارخانه تولیدکننده خوراک در استان اصفهان فعال هستند که در همه آن‌ها مسئول فنی بهداشتی اداره دامپزشکی استان حضور دارد و در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشند به شرکت‌های تولیدکننده خوراک یا واردکننده مرجوع می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com