تلاش دولت آفریقا برای راهیابی به بازارهای صادراتی

تلاش دولت آفریقا برای راهیابی به بازارهای صادراتی
ژوهانسبورگ – به نقل از وزارت صنعت و تجارت، صنعت مرغداری افریقای جنوبی با همکاری دولت در سدد یافتن منابع صادراتی جدید هستند و این تنها بخشی از برنامه ایست که این کشور برای توسعه بخشی و تقویت بخش مرغداری در نظر دارد.
به نقل از وزارت مربوطه، دولت جلسه ای با حضور تولید کنندگان و مدیر شرکت های وارداتی مرغداری دولتی تشکیل داد تا جدا از مسألۀ نگرانی تولیدکنندگان از واردات مرغ منجمد و بروز خسارات به تولیدات داخلی، طرحی کلی از رشد تولیدات نیز به دست آورد.  
وزارت صنعت و تجارت اذعان داشت: "صنعت مرغداری افریقای جنوبی در سال های اخیر به دلیل افزایش رقابت های وارداتی تحت فشار بوده است. به هر حال، صنعت مرغداری به عنوان منبع تولیدات کشاورزی و اشتغال در افریقای جنوبی از اهمیت خاص خود برخوردار است. طبق برآوردها در حدود 50 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که بخش عظیمی از شاغلین صنعت کشاورزی در افریقای جنوبی را شامل می شوند."
تنها چند روز پس از تشکیل کمیتۀ جلسۀ اضطراری که در "مجمع ملی توسعۀ کار و اقتصادی" برگزار شد، وزیر صنعت و تجارت آقای ابراهیم پاتل ایدۀ خود مبنی بر راهیابی به بازارهای جدید محصولات مرغداری به منظور توسعۀ اقدامات عملی در رابطه با توافق نامۀ تجارت آزاد افریقا را پیشنهاد داد.
آقای پاتل عنوان کرد: "امروزه ما بیش از هر چیزی نیاز داریم تا راهی به سوی صنعتی رقابتی و جامع بیابیم که در آن تعداد شاغلین افریقای جنوبی بیشتر گردد. برای ما این فرصت وجود دارد تا گوشت مرغ بیشتری به نقاط مختلف جهان صادر کنیم، ظرفیت تولید را بالا ببریم و قیمت را برای مصرف کنندگان داخلی کاهش دهیم."
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com