ترخیص نهاده‌های دامی بدون حقوق ورودی از گمرک

ترخیص نهاده‌های دامی بدون حقوق ورودی از گمرک
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در شرق مازندران گفت: برای نخستین بار ۸۰درصد ازنهاده‌های دامی بدون پرداخت حقوق قانونی از گمرک امیرآباد مجوز ترخیص می‌گیرند.
امیر جمشیدی افزود : براساس اعلام گمرک ایران ۲۵ نوع کالای اساسی که نهاده های دامی چون ذرت و جو که در زمره نیاز اساسی  دامداران و مرغداران این خطه شمال کشور قرار دارد ، در فهرست کالاهایی قرار می گیرند که بدون پرداخت حقوق گمرکی تا ۸۰ درصد می تواند از گمرک نرخیص شود.
وی اضافه کرد: مالکان این کالاها پس از توزیع و فروش نهاده های دامی در بازار، می توانند با پرداخت حقوق گمرکی نسبت به ترخیص مابقی کالاها از گمرک بندرامیرآباد اقدام کنند.
مدیرکل گمرک بندرامیرآباد مازندران اظهارداشت : به عنوان نمونه مالکان نهاده های دامی در گمرگ امیرآباد در شرق استان ، چنانچه چندین شناور کالا داشته باشند، گمرک یک کالا را به عنوان وثیقه نگه می دارد و مابقی را ترخیص می کند.
به گفته وی برنامه ترخیص ۸۰ درصد از کالاهای اساسی علاوه بر بندرامیرآباد در نوشهر دیگر بندر استان مازندران نیز با این شرایط ترخیص می شود.
جمشیدی اظهارداشت :  واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری نیز می توانند با بهره مندی از این تسهیلات برای ترخیص کالاهای خود از گمرک منطقه ویژه اقتصادی  امیرآباد در شرق مازندران استفاده کنند.
براساس اظهار مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان مازندران حدود ۱۷۰ هزار تن نهاده های دامی شامل ذرت و جو در گمرک بنادر استان به دلیل مشکل واردکنندگان در پرداخت حقوق گمرکی با وجود نیاز شدید مرغداران از چند ماه قبل تاکنون  اجازه ترخیص نگرفتند که پیش بینی می شود بیش از نیمی از این نهاده ها در  گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به عنوان فعالترین بنادر استان های شمالی کشور وجود دارد.
استان مازندران با تولید سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ حدود ۱۱ درصد از نیاز کشور را به این مواد پروتینی تامین می کند و این استان  یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در بین ۳۱ استان کشور به حساب می آید به طوری که ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری دارای مجوز و ۵۰۰ مرغدار غیر مجاز فعالیت دارند و حدود ۱۰ هزار کارگر در این واحدها اشتغال دارند.
استان مازندران سه بندر فریدونکنار، نوشهر و امیرآباد دارد که در سال گذشته از بندرامیرآباد به عنوان فعالترین بندر استان و از بنادر نسل جدید کشور حدود چهار میلیون تن کالا بارگیری و تخلیه شده است که حدود ۷۶۰ هزار تن از این محموله کالاهای صادراتی به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار و مابقی کالاهای وارداتی بود.
براساس آمار صادرات کالاهای تولیدی استان از گمرک امیرآباد در شرق استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ حدود ۷۰ درصد از لحاظ ارزشی افزایش داشت.
در مجموع بندرامیرآباد که تنها بندر اتصالی به شبکه ریلی کشور است  با داشتن ۱۵ اسکله فعال و یک اسکله رو رو ریلی در دست ساخت حدود ۷ میلیون تن ظرفیت بارگیری و تخلیه را دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com