تخم مرغ های بی کیفیت دلیل کاهش صادرات به عراق نیست

تخم مرغ های بی کیفیت دلیل کاهش صادرات به عراق نیست
دبیر کل پروش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: خوشبختانه با اقدامات و نظارت سخت گیرانه سازمان دام پزشکی صادر کنندگان نمی توانند اقدام به صادرات تخم مرغ های بی کیفیت کنند.
سید فرزاد طلا کش، دبیر کل کانون سراسری پروش دهندگان مرغ و تخم مرغ ظهار داشت: خوشبختانه صادرکنندگان با اقدامات و نظارت سخت گیرانه دامپزشکی کشور نمی تواند اقدام به صادرات تخم مرغ های سرد خانه ای و با کیفیت پایین به کشورهای هدف داشته باشند.
وی افزود: ترکیه قیمت های عرضه تخم مرغ صادراتی خود به عراق را به شدت کاهش داده و به این دلیل که دولت ساز و کار مناسبی برای پرداخت مشوق های صادراتی به صادرکنندگان به کار نگرفته این امر منجر به مازاد تولید، کاهش صادرات و افت قیمت ها شده است.
طلا کش در ادامه گفت: کشور ترکیه و پاکستان مجدد به بازارهای عراق و افغانستان ورود پیدا کرده اند و از سویی عدم رقابت در قیمت موجب شد که صادرات تخم مرغ از کشور ما به عراق از حدود 700 تن به 250 تن در روز برسد.
وی در خصوص قیمت صادراتی تخم مرغ بیان کرد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری به طور میانگین کیلوی دو هزار و هفصد تومان است که با احتساب هزینه های صادراتی حداقل قیمت کیلوی سه هزار و دویست تومان بوده در حالی که در هفته های گذشته کیلوی سه هزار و شصت تومان صادرات صورت گرفته، اما در حال حاضر تجار عراقی در مرز شلمچه بیش از سه هزار تومان تخم مرغ را خریداری نمی کنند که همواره این امر بیانگر یارانه ای دویست تومانی تخم مرغ در هر کیلو است که تاکنون از سوی دولت پرداخت نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com