تخم مرغ به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رسید

تخم مرغ به کیلویی ۵۰۰۰ تومان رسید
مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل ۱۰ تا ۱۵ درصد این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است که با قیمت تمام شده خود ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام امکاناتی برای خرید تخم مرغ از مرغداران در اختیار اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرار نداده است، افزود: اگرچه قرار بود پشتیبانی امور دام امکاناتی نظیر سردخانه و سرمایه در گردش در اختیار اتحادیه قرار دهد تا بتواند تخم مرغ مازاد را از بازار جمع آوری کند، اما هنوز این اقدام را انجام نداده است و اذعان می کند که اجرای چنین امری نیاز به مصوبه دارد.
ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضربرخی از استان ها تخم مرغ های مازاد را روانه سردخانه ها می کنند تا با عرضه بیش از حد، بازار تخم مرغ خراب تر نشود.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن از حذف گله های پیر خبر داد و گفت: هم اکنون اتحادیه در حال خرید گله های پیر با نرخ مناسب از مرغداران است که این امر در میان مدت در تعادل قیمت تخم مرغ در بازار تاثیر بسزایی دارد.
به گفته وی، با وجود آنکه حذف گله های پیر در برخی استان ها آغاز شده، اما اجرای کامل آن نیازمند پروسه زمانی یک تا ۲ ماهه است.
ترکاشوند با بیان اینکه حذف گله های پیر و مدیریت جوجه ریزی در رساندن نوسان قیمت تخم مرغ به حداقل خود در بلندمدت تاثیر بسزایی دارد، افزود: این در حالی است که در کوتاه مدت تاثیر جمع آوری مازاد تخم مرغ از بازار در کاهش زیان مرغدار تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی خود نمی رسد، بیان کرد: به هر حال باید تلاش کنیم تا زیان فزاینده مرغداران به ویژه واحدهای دارای گله های جوان و واحدهایی که از محل آنفلوانزا حاد پرندگان دچار آسیب شدند، کمتر شود و در غیر این صورت تولید کنندگان نمی توانند به تولید ادامه دهند.
این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل ۱۰ تا ۱۵ درصد این میزان مازاد بر نیاز کشور است که در برخی سال‌ها با صادرات مازاد پوشش داده می‌شد، اما هم اکنون به سبب از دست دادن بازار صادراتی، تولیدکنندگان از محل مازاد تولید متحمل زیان هستند.
ترکاشوند در پایان ارزش سالانه تولید را ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای حفظ تولید، حمایت از تولیدکنندگان و تحقق شعار سال از دولت انتظار می‌رود رقمی حدود ۲۰ میلیارد تومان در بخش هزینه کند تا با خرید و جمع آوری مازاد تخم مرغ از بازار و کاهش زیان، مرغداران بتوانند به تولید ادامه دهند.
 
کلمات کلیدی تخم مرغ قیمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com