تخصیص اعتبار ۲۰هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش مرغداران و دامدارن

تخصیص اعتبار ۲۰هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش مرغداران و دامدارن
علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تامین سرمایه در گردش‌های واحدهای دامداری و مرغداری با توجه به تغییرات قیمتی نهاده‌های دامی، گفت: بخشی از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها متوجه واحدهای تولید گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شیر و لبنیات می‌شود.

 نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مباحث جدی برای حمایت از بخش تولید با توجه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها تامین سرمایه در گردش است، چرا که در گذشته واحدهای تولیدی در برخی از موارد با یک دهم هزینه‌های فعلی می‌توانستند فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دامداران و مرغداران جو و ذرت را با قیمت 11 هزار 300 تومان و کنجاله سویا را با قیمت 16 هزار و 300 تومان تامین می‌کنند که نشان از افزایش چند برابری هزینه‌های تولید آنها دارد، عنوان کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی مقرر شده است 20 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به تامین سرمایه در گردش مراکز تولیدی با سود‌های 10، 12، 15 و 18 درصد متناسب با ظرفیت دامداری‌ها و مرغداری‌ها اختصاص پیدا کند.

نظری با بیان اینکه سامانه سیتا برای ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات فعال شده است تا واحدهای تولیدی بتوانند سرمایه در گردش یک دوره از تولید خود را تامین کنند، گفت: سامانه سیتا به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل فعالیت می‌کند تا تولیدکنندگان در خواست دریافت تسهیلات خود را به ثبت برسانند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام شده از استان‌های مختلف ثبت درخواست دریافت تسهیلات به صورت متمرکز در حال انجام است، افزود: پیش بینی می‌شود در صورت تداوم روند فعلی افراد متقاضی بتوانند 50 درصد از سرمایه در گردش خود را از طریق تسهیلات دریافت کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در زمینه پرداخت تسهیلات، در حوزه تولیدکنندگان خرد است که نمی‎توانند وثایق مورد نیاز را تامین کنند و در این زمینه مشکل دارند، افزود: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست شده بخشی از اعتبار 20 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده را در اختیار صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان‌ها قرار دهند تا این صندوق‌ها پاسخگوی بانک‌های عامل باشند و تولیدکنندگان خرد نیز بتوانند بدون فوت وقت با حمایت اتحادیه‌ها و صندوق‌ها، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تمهیدات مد نظر قرار گرفته شده با واگذاری بخشی از اعتبارات به صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان‌ها شاهد تولید پایدار و مناسب در سطح کشور می‌شویم و تولیدکنندگان خصوصا تولیدکنندگان خرد در شرایط فعلی از بین نروند و به تولید خود ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: سود تسهیلات پرداختی به مرغداری‌های کمتر از 30 هزار قطعه، دامداری‌‌های کمتر از 200 راس دام سنگین و دامداری‌های تا 2هزار راس دام سبک 10 درصد، مرغداری‌های 30 هزار تا 50 هزار قطعه و دامداری های 200 تا 500 راس 12 درصد؛ دامداری، های سبک و سنگین و مرغداری‌های بزرگ 15 درصد و زنجیره‌های تولید 18 درصد لحاظ شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com