تبدیل کشور به واردکننده بزرگ نهاده‌های دامی با اجرای برنامه‌های دولت

تبدیل کشور به واردکننده بزرگ نهاده‌های دامی با اجرای برنامه‌های دولت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس،گفت:با اجرای برنامه‌های دولت در زمینه تولید محصولات کشاورزی، نهاده‌های دامی و گوشت قرمز،کشور تبدیل به واردکننده‌ای بزرگ می‌شود.
جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص انتقاد از وابستگی پرورش دام و طیور کشور به نهاده‌های وارداتی،گفت:زمینه تولید نهاده و گوشت مورد نیاز کشور در داخل وجود دارد اما به دلیل نبود برنامه‌ریزی در دولت و وزارت جهاد کشاورزی این مهم اتفاق صورت نگرفته است.
کشور به بزرگترین واردکننده نهاده و گوشت قرمز منطقه تبدیل شده است
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز و نهاده‌ها باید برنامه‌ریزی‌های کافی و لازم صورت بگیرد، تصریح کرد:متاسفانه در حال حاضر به یکی از کشورهای پیشرو منطقه در زمینه واردات نهاده‌های مورد نیاز دامداری و گوشت قرمز منطقه تبدیل شده‌ایم.
حمایت از تولیدکننده‌های نهاده ‌دامی کم است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،افزود:میزان حمایت از بخش کشاورزی که در زمینه تولید نهاده‌های دامی فعالیت می‌کنند بسیار پایین است و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد؛از سوی دیگر قیمت نهاده‌ها و عوامل تولید موثر هر روز افزایش پیدا می‌کند.
جلال محمودزاده دولت به جای جبران دام‌های تلف شده به سمت واردات حرکت کرده است
وی،افزود:در سال‌های گذشته به دلیل بروز بیماری‌های مختلف دامی در سطح کشور مانند تب برفکی بخش زیادی از دام‌های سبک و سنگین کشور از بین رفت و دولت برنامه‌ای برای جایگزینی آنها نداشت و تنها به سمت واردات گوشت قرمز و دام زنده برای جبران کمبودها حرکت کرد این درحالی بود که باید ساختار را برای سال‌های آینده محیا می‌کردند.
70درصد از دامداری کشور خالی هستند
محمودزاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد از اماکن دامی صنعتی و نیمه صنعتی کشور فعالیت نمی‌کنند و خالی هستند،گفت:کشاورزان توان جبران خسارات مالی در بخش دام و تولید گوشت قرمز را ندارند و دولت باید به این تولید کنندگان توجه بیشتری داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی که از وابستگی به واردات نهاده‌ها انتقاد دارند در اصل باید این انتقاد را از عملکرد خود داشته باشند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی با داشتن امکانات لازم، در جهت افزایش تولید نهاده‌های دامی مانند ذرت و سویا در این امر موفق نبوده است و واردات آنها کماکان ادامه دارد.
85درصد روغن نباتی کشور وارداتی است
عضو کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه 85درصد روغن نباتی کشور وارداتی است و تاکنون موفق به تولید 15 درصد آن در داخل کشور شده‌ایم،خاطرنشان کرد:با اجرای برنامه‌های دولت در زمینه تولید محصولات کشاورزی،نهاده‌های دامی و گوشت قرمز،کشور تبدیل به واردکننده‌ای بزرگ می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com