تامین 100 درصدی نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها در سامانه بازارگاه

تامین 100 درصدی نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها در سامانه بازارگاه
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای جلوگیری از دلال‌بازی، گفت: با توجه به تامین ۱۰۰ درصدی نهاده‌های مورد نیاز تولید در سامانه بازارگاه، گوشت مرغ باید با نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بدست مردم برسد.
رضا سالمی درباره ادعای برخی مبنی بر دو نرخی شدن قیمت گوشت مرغ و تشدید حضور دلالان و ایجاد تقاضای کاذب در بازار، افزود: اکنون مرغ دو نرخی در کشور نداریم به دلیل تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های مورد نیاز تولید، قیمت گوشت مرغ در مراکز تولید و عرضه باید طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار باشد و در غیر اینصورت تخلف است.

گروه صنعتی  اسکندری

به گفته وی، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده حداکثر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان، عمده فروشی ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان و گوشت مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: البته بحث افزایش تقاضا را به دلیل شب عید و ایام نوروز، بازگشایی برخی مراکز مصرف به دلیل شرایط کرونایی و همچنین افزایش مصرف گوشت مرغ به دلیل بالا بودن نرخ گوشت قرمز را داریم که به همین منظور در بهمن‌ماه جوجه ریزی را به ۱۳۰ میلیون قطعه افزایش دادیم.
حذف حواله مرغ برای جلوگیری از دلال بازی
وی درباره برنامه ریزی برای جلوگیری از سو استفاده برخی از توزیع گوشت مرغ با قیمت های دولتی، گفت: چهارشنبه هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران تدابیری برای این موضوع اندیشیده شد زیرا پیش از این، برخی افراد محدود توسط اتحادیه پرنده ماهی معرفی و کالای مورد نیاز خود را خریداری و در واحد صنفی عرضه می کردند.
سالمی اضافه کرد: به طور مثال یک واحد صنفی که ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیاز داشت به دلیل داشتن معرفی نامه دو تن کالا دریافت می کرد و بخشی از مازاد بر نیاز خود را در خارج از شبکه می فروخت که همین امر برای برخی رانت و دلال بازی ایجاد می کرد.

بامداد رسپینا

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران افزود: براساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار از شنبه ایی که گذشت  صدور حواله برای دریافت مرغ را  حذف کردیم.
وی اظهارداشت: اکنون  ۱۰۰ درصد نیاز میدان بهمن و مراکز عمده فروشی جدید را می توانیم تامین کنیم بنابراین به همه غرفه ها و بهره برداران میدان بهمن کالا داده ایم و بنابراین  هر واحد صنفی که نیاز به گوشت مرغ گرم دارد می تواند به مراکز عمده مراجعه کند.
سالمی تصریح کرد: متقاضیان و صنوف باید برای دریافت گوشت مرغ گرم و منجمد پروانه کسب دارای اعتبار، کارت ملی داشته باشند تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی افزود: علاوه بر دستگاه های نظارتی، شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز وضعیت توزیع و قیمت گذاری محصولات عرضه شده توسط این شرکت را رصد  و کنترل می کند و با متخلفان برخورد  خواهد شد.
 طی روزهای اخیر به منظور ایجاد آرامش در بازار شب عید با دستور وزیر جهاد کشاورزی به غیر از مرکز عمده فروشی میدان بهمن سه مرکز دیگر در میدان پیروزی، سردخانه تهران پارس و غرب تهران راه اندازی شده است.

توسعه بن دا فرآور

اکنون روزانه بین هفت هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود.
با توجه به افزایش تعداد مراکز عمده فروشی توزیع گوشت مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به افزایش حجم عرضه از روزانه نزدیک ۹۰۰ تن گوشت مرغ گرم و حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد کرده است.
پیش از این روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوشت مرغ گرم در میدان بهمن و بین ۱۰ تا ۲۰ تن مرغ منجمد در میادین میوه و تره بار عرضه می شد.
سال گذشته بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com