تأثیر مشکلات اقتصادی برزیل بر روی بازار جهانی مرغداری

تأثیر مشکلات اقتصادی برزیل بر روی بازار جهانی مرغداری
اطلاعات و گزارشاتMulder Nan-Dirk تحلیلگر ارشد Rabobank در زمینۀ پروتئین حیوانی ، حاکی از آنست که صنعت مرغداری جهان متأثر از مشکلات اقتصادی برزیل است.  
بر اساس اطلاعات و آمار فصل چهارم سال 2018 میلادی از گزارشات فصلی Rabobank، در نیمۀ دوم سال 2018 ، صنعت مرغداری جهان به دنبال نوسانات و بی ثباتی های تجاری برزیل با چالش هایی روبه روست.
این نوسانات تجاری همانگونه که قبلاً هم عنوان شد شامل وضع محدودیت های تجاری از سوی اتحادیۀ اروپا برای چندین کارخانۀ تولیداتی برزیلی، وضع تغییراتی در استانداردهای گوشت حلال از سوی عربستان سعودی، اعتصابات طولانی کامیونداران برزیلی، و تضمین سلامت برای واردات گوشت مرغ برزیلی از سوی چین که به تازگی وضع شده است، می باشد.

20 درصد افت در صادرات مرغداری برزیل
در نیمۀ دوم سال 2018 میلادی، صادرات مرغداری برزیل 20 درصد کاهش داشته که این یک افت و کاهش بیسابقه است. بر طبق پیش بینی های Rabobank ، چالش ها و مشکلاتی که منجر به کاهش صادرات در برزیل گشته، ظاهراً در نیمۀ دوم سال هم همچنان تداوم دارد چرا که محدودیت های تجاری همچنان به قوت خود باقیست و ذخائر مازاد مرغداری در داخل این کشور همچنان وجود دارد. برزیل در ماه جولای شاهد بهبودهایی در صادرات بود اما متاسفانه تجارتی که در ماه آگوست داشت بر موقت بودن این رشد و بهبود دلالت داشت.
همچنین از سوی دیگر، صنعت مرغداری برزیل با افزایش بهای خوراک طیور مواجه شده است.

تأثیر برزیل بر روی قیمت های جهانی  
Rabobank اذعان دارد از آنجائیکه برزیل بزرگترین صادرکنندۀ گوشت مرغ جهان است، نوسانات تجاری این کشور بر روی صادرات و بهای محصولات مرغداری جهان تأثیر گذاشته است.
در فصل دوم سال، بهای محصولات مرغداری جهان کاهش یافت. به گزارش Rabobank، قیمت جهانی گوشت مرغ در مجموع تا 5 درصد، و قیمت جهانی ران مرغ تا 10 درصد کاهش یافت.

سایر کشورها از مشکلات تجاری برزیل ذینفع گردیدند   
سازمان جهانی Rabobank در گزارش خود عنوان کرد در حالیکه مشکلات تجاری برزیل تأثیراتی منفی بر روی صنعت مرغداری جهان داشته، با اینحال وجود این مشکلات صادراتی در برزیل به نفع برخی دیگر از کشورها که توانایی صادرات مرغداری را داشتند، شده است.
اوکراین با رساندن مجموع صادرات مرغداری خود به رقم بیسابقۀ 155 هزار متریک تن در نیمۀ اول سال مالی، توانسته است جایگاه صادراتی خود را بالا ببرد.  
سایر کشورهای امریکای لاتین نیز توانسته اند از این چالش ها و مشکلات تجاری برزیل ذینفع گردند. صادرات مرغداری شیلی رشد و افزایش داشته و همچنین صادرات از سوی آرژانتین نیز، اگرچه در مقیاس کمتر، اما افزایش یافته است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com