بی‌نیازی کشور از کیت‌های پزشکی دام و طیور

بی‌نیازی کشور از کیت‌های پزشکی دام و طیور
سرپرست پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری گفت: طراحی و تولید پنج کیت تشخیص پزشکی و دام و طیور به عنوان یکی از نیاز‌های اساسی کشور در حال انجام است و تا آذر ماه این کیت‌ها رونمایی می‌شوند.

جواد محمدی در نشست خبری با تاکید بر ترکیب تقاضامحوری و عرضه‌محوری به عنوان اولویت این پژوهشگاه در انجام پژوهش‌ها، افزود: با دعوت از صنایع بزرگ، بخش سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهید بهشتی، تهران و پژوهشگاه ابن‌سینا و رویان برای همکاری در عرصه سلامت فعالیت‌هایی را آغاز کرده ایم. 
 
وی ادامه داد: گروه‌های پژوهشی عملیاتی برای پاسخ به نیاز‌های نهاد‌های مختلف از جمله ستاد‌های سلول‌های بنیادی و زیست فناوری تشکیل شده است.
 
محمدی گفت: همچنین نیاز‌های این نهاد‌ها را احصا کرده و گروه‌های پژوهشی متخصص را برای رفع این نیاز‌ها تشکیل داده ایم و در مرحله ارسال پیشنهاد‌های پژوهشی خود به طرف‌های مقابل هستیم.
 
تولید کیت‌های تشخیص پزشکی و دام و طیور جدید تا آذر 
سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه در زمینه تولید کیت‌های تشخیص پزشکی، بیان کرد: گروه‌های حرفه‌ای طراحی و تولید کیت‌های تشخیص پزشکی و دام و طیور تشکیل شده است و زیرساخت‌های لازم تا اول مهر برای این کار فراهم می‌شود.
 
محمدی ادامه داد: تا آخر آبان مجوز iso و تا آخر آذر مجوز‌های لازم سازمان غذا و دارو را اخذ و انتظار داریم بتوانیم از کیت‌ها رونمایی کنیم.
 
وی در مورد جزئیات کیت‌های دام و طیور و تشخیص پزشکی توضیح داد: یکی از این کیت‌ها برای بیماری دامی شبه‌سل (پاراتوبرکولوزیس) است که کشور هم وابستگی زیادی به آن دارد. اکنون زمینه تولید ۳ کیت دام و طیور را داریم و برای دو کیت دیگر نیز آماده شده ایم و در نهایت پنج کیت را که از خارج وارد می‌شود، تولید خواهیم کرد.
 
محمدی اظهار داشت: قصد داریم در نهایت ۳۳ کیت بیوشیمی و ۱۰ کیت تشخیص بیماری دام را تولید کنیم که در مرحله اول ۵ کیت در حال طراحی و تولید است.
 
وی در مورد تولید صنعتی این کیت‌ها نیز گفت: طراحی و تولید نیمه صنعتی این کیت‌ها در پژوهشگاه و توسط گروه‌های سازنده کیت حرفه‌ای انجام می‌شود، تولید نیمه صنعتی را در شرکت‌های دانش بنیانی انجام می‌دهیم که به زودی در ساختمانی جنب پژوهشگاه مستقر خواهند شد.
 
محمدی توضیح داد: ساختمانی از حدود دو دهه قبل در محل پژوهشگاه در حال ساخت بود که نیمه کاره مانده است. قصد داریم آن را کامل کرده و شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه زیست فناوری را آنجا مستقر کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com