بیمه دام‌های سبک و سنگین اجباری شده است

بیمه دام‌های سبک و سنگین اجباری شده است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تمام دام‌های سبک و سنگین استان باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
‌مجتبی تقی زاده اظهار کرد: صنعت بیمه زمانی به عنوان یک صنعت اقتصادی مطرح می‌شود که پوشش فراگیری داشته باشد یعنی تعداد کسانی که تحت پوشش بیمه قرار دارند زیاد و تعداد آسیب دیدگان کم باشد.
وی ادامه داد: چنانچه پوشش فراگیر در بحث بیمه وجود نداشته باشد، وجوهی که در سنوات مختلف از بهره بردار گرفته می‌شود کمتر از آسیب وارد شده است که این امر مشکلاتی را در پی دارد.
وی افزود: صنعت طیور در کل کشور تحت پوشش صد درصدی بیمه قرار دارد و هیچ مرغی از گوشتی گرفته تا تخم گذار وارد فارم نمی‌شود مگر اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشد، به همین دلیل وقتی مزارع طیور آسیب می‌بینند، وجوهی که از سوی بهره برداران دریافت شده امکان جبران خسارت این بخش را فراهم می‌کند.
وی افزود: به عنوان مثال دو سال گذشته با شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در البرز بیش از 67 میلیارد تومان خسارت به واحدهای تولیدی وارد شد که بیمه 47 میلیارد تومان آن را پرداخت کرد.
وی توضیح داد: باید در بخش دام هم پوشش فراگیر بیمه‌ای ایجاد شود تا در زمانی که که با مخاطره در بخش دام مواجه می‌شویم، بیمه توان پرداخت خسارت را داشته باشد.
این مسئول توضیح داد: البرز به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، در بافت گاوی تفاوت عمده‌ای با بقیه کشور دارد به این ترتیب که در سایر استان‌ها بیشتر جمعیت گاوها مربوط به گاوهای آمیخته و بومی است ولی در حوزه البرز بافت غالب بافت اصیل صنعتی است.
تقی زاده گفت: در حال حاضر 71 هزار راس گاو اصیل مولد، 35 هزار راس گاو آمیخته، 500 راس گاو بومی،330 هزار راس گوسفند و بره و 43 هزار و 400 راس بز و بزغاله در البرز وجود دارد.
وی توضیح داد: بدون شک با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی این دام‌ها در زمان شیوع بیماری خسارات بهره برداران کم می‌شود و چرخه تولید و اقتصاد دام استان از حرکت باز نمی‌ماند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com