بیش از ۵۰ درصد نهاده وارداتی در بازار سیاه توزیع می‌شود

بیش از ۵۰ درصد نهاده وارداتی در بازار سیاه توزیع می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد نهاده وارداتی با استفاده از ارز دولتی در بازار سیاه توزیع می‌شود و مرغداران مجبور هستند بخشی از نیاز خود را از این مسیر تهیه کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، گفت: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی و مدیریت ناصحیح دولت، افزایش قیمت گوشت مرغ قابل پیش بینی بود، زیرا مرغداران اقدام به جوجه ریزی نمی‌کنند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده دامی تنها با استفاده از ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور می‌شود که در آن رانت و فساد وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد نهاده وارداتی با استفاده از ارز دولتی در بازار سیاه توزیع می‌شود و مرغداران مجبور هستند بخشی از نیاز خود را از این مسیر تهیه کنند.
محمد رشیدی با اشاره به اینکه نیمی از واحدهای مرغداری کشور اقدام به جوجه‌ریزی نکرده‌اند و این موضوع باعث شده تا عرضه و تقاضا در بازار تعادل نداشته باشد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بر خلاف قانون تمرکز، مصوب مجلس شورای اسلامی اختیارات لازم را ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اختیارات را از این وزارتخانه گرفته‌اند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز دولتی واردات نهاده‌های دامی باید حذف و منابع حاصل از آن به مردم اختصاص داده شود، گفت: افزایش قیمت مرغ و مشکلات واردات نهاده‌های دامی باعث شده تا استیضاح وزیر جهاد کشاورزی توسط نمایندگان مطرح شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تا زمانی که اختیارات حوزه بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده نشود شاهد افزایش قیمت محصولات کشاورزی و پروتئینی هستیم، خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس به نابسامانی‌های موجود رسیدگی می کند.
 
نظرات شما
  •  

    جواد گفت : ۹۹/۰۹/۲۲

    باسلام
    تنها راه وچاره دولت تا برقر اری ثبات اقتصادی در این زمینه، به نظر بنده باید دولت دلار ۴۲٠٠ تومانی را حذف ودر مقابل به مرغداران در ازای هر کیلو مرغ زنده که تحویل بدهند مازاد بر قیمت مرغ محاسبه شده از دلار ۴۲٠٠ تومانی که قیمت مرغ زنده باید ۶۵٠٠ الی ۷۵٠٠ باشد، مبلغ ۱۳۲٠٠ تومان در ازای هرکیلو مرغ زنده پرداخت نماید ودر نهایت مرغدار با این امر راغبتر شده وجوجه ریزی بیشتر خواهد شد ونتیجه این عمل چون مرغدار حق انتخاب در خرید نهاده را از تاجران مختلف دارد در این صورت کیسه دلالان وتاجران، شل شده وبا التماس نهاده را به مرغداران خواهند فروخت و با اظهار نظر مسئولین که دلار ۴۲٠٠تومنی را به مردم بدهیم، این موضوع یک تیر چند نشان خواهد بود، ودلار ۴۲٠٠ تومانی سر سفره مردم خواهد نشست، با تجدید احترام _جواد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com