بیش از ۱۳ تن فرآورده خام دامی معدوم شد

بیش از ۱۳ تن فرآورده خام دامی معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: بیش از ۱۳ تن فرآورده خام دامی طی چهارماهه سال جاری در سطح استان معدوم شد.

یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در چهارماهه سال جاری ۲۷ تن و ۷۰۲ کیلو گرم انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط و حدود ۱۳ تن و ۶۰۷ تن از این میزان با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

وی افزود: همچنین در این مدت، بازدید و نظارت بهداشتی به تعداد ۲۶ هزار و ۵۲۶ نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغ، تخم مرغ، مواد خوراکی و قصابی‌ها انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان، کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های بهداشت اداره کل دامپزشکی استان روزانه انجام می شود.

وی در ادامه بر اهمیت حوزه دامپزشکی به ویژه در تامین سلامت جامعه و همچنین اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه  فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد.

احمدی در پایان گفت: از شهروندان تقاضا می شود گوشت های مصرفی خود را از قصابی های مجاز و دارای مجوز دامپزشکی خریداری کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com