بیش از560 هزار تن گندم دراستان اردبیل تولیدمی شود

بیش از560 هزار تن گندم دراستان اردبیل تولیدمی شود
 خلیل نیکشاد روز یکشنبه در گردهمایی هماهنگی خرید تضمینی گندم افزود: زراعت گندم در حال حاضر مراحل رشد رویشی خود را سپری می کند و باید در سمپاشی مزارع علیه علف های هرز و بیماری های احتمالی دقت شود تا بیشترین میزان محصول در واحد سطح از مزارع گندم برداشت شود.
او گفت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای جلوگیری از برداشت مزارع توسط کمباین های دارای نقص فنی و از رده خارج اندیشیده شده است. 
نیکشاد با اشاره به بارندگی های فصل بهاره در بیشتر مناطق استان اظهار داشت: مزارع گندم در مناطق شمالی ، جنوبی و مرکزی از وضعیت مطلوب و ایده آلی برخوردار است ولی با توجه به افزایش احتمالی درجه حرارت توام با رطوبت در روزهای آینده باید از مزارع مراقبت شود تا در صورت بروز پاتوژن های قارچی و انواع زنگ ها جلوی خسارت آنها گرفته شود.   رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این سازمان در کنار سازمان غله و تعاون و روستایی ارتباط تنگاتنگی خواهند داشت تا گندم بموقع و با رعایت اصول فنی خرید شود و مشکلی در انبار داری و حمل و غیره بوجود نیاید. 
علی نوبخت ، مدیرکل شرکت غله استان نیز در این جلسه از آمادگی سیلوهای استان برای انبارداری گندم خبر داد و افزود: در سال جاری مشکلات و تنگناها برداشته شده و عللیات خرید و حمل و انبارداری با موفقیت و سرعت عمل و دقت انجام خواهد شد.
حمید صولت ، مدیر تعاون روستایی اردبیل هم گفت: خرید سهل و قانونمند و همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی موفقیت در خرید را در سال جاری تضمین خواهد کرد.  او افزود: 36 مرکز خرید از لحاظ فنی و بهداشتی از هم اکنون آماده خرید گندم هستند و مسائل بهداشتی از قبیل درزگیری انبارها ، سم پاشی انبارها و ایجاد سرویس های بهداشتی برای تولید کنندگان فراهم می شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: از تولید کنندگان هزینه ای از بابت تخلیه ، حمل ، انبار داری و هزینه باسکول دریافت نشده و تمهیدات لازم برای استاندارد سازی باسکول های ثابت و متحرک ، تکمیل آزمایشگاه ها و رفع نواقص برقی و مخابراتی صورت گرفته و جای هیچ گونه نگرانی نیست. 
 
کلمات کلیدی گندم تولید گندم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com