به دنبال بی‌نیازی کشور از واردات نژاد مرغ هستیم

به دنبال بی‌نیازی کشور از واردات نژاد مرغ هستیم
یک مقام مسئول گفت: راه‌های میان‌بری را می‌رویم که کشور از واردات نژاد مرغ بی‌نیاز شود و عاملی برای کاهش قیمت هم خواهد شد.

ناصر فخاری امروز در نشست خبری به مناسب هفته دولت گفت: شرکتی که سال گذشته 70 میلیارد تومان بیشتر نتوانسته دانه روغنی خریدار کند اکنون با وجود حذف ارز 4200 تومانی، یک‌هزار میلیارد تومان خریداری کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته برخی مدیران علاقه‌مند بودند که در اقلیم خودشان صنایع ایجاد کنند که اکنون اگر تکمیل شوند خسارت بیش از حدی برای سازمان وارد خواهد شد یا اگر تکمیل هم نکنیم نارضایتی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رؤیت خواهد بود و به مسئولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت‌های مالی را هم افشا می‌کنیم.

فخاری افزود: 94 درصد مدیران در این سازمان از طریق فراخوان و بررسی صلاحیت و شایستگی آنها انجام شده است. این اقدام با عنوان استعدادیابی انجام شده و حتی کارمندان هم در این طیف قرار گرفتند و آنها رتبه بندی شدند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: سهم تأمین جوجه اجداد 75 درصد متعلق به سازمان اقتصادی کوثر بود، شرکت زربال نمایندگی شرکت خارجی را داشت اما پس از تحریم به سمت اصلاح نژاد آرین ایرانی رفتند که قبلاً در کشور راکد مانده بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور اصلاح این نژاد مرغ را داده بود و این سازمان مسئولیت را به عهده گرفت، این نژاد به دلیل ضریب تبدیل بالا در سال 1380 کنار گذاشته شده بود، اکنون نیز مقاومت‌هایی برای بالا بودن ضریب تبدیل دان بین مرغداران وجود دارد اما به دلیل تأمین امنیت غذایی اهمیت این نژاد دو چندان است زیرا این نژاد کاملاً ایرانی است و هیچ وابستگی به کشورهای خارجی نداریم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: واردات یک نژاد دیگر از کشور دیگر حتی تهدید تغییرات ژنتیکی یا همان ترور بیولوژیکی برای ضرر زدن به اقتصاد کشور را هم می‌تواند در پی داشته باشد.

وی افزود: اکنون راه‌های میانبری را می‌رویم که کشور از واردات نژاد مرغ بی نیاز شود و عاملی برای کاهش قیمت هم خواهد شد.
فخاری گفت: اکنون 70 درصد نیاز آرین در داخل سازمان اقتصادی کوثر تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: حتی در سازمان اقصادی کوثر این ظرفیت وجود دارد که طی 5 سال علاوه بر نژاد آرین یک نژادی در داخل ایجاد شود و همه نیاز کشور را تأمین کند.

وی با بیان برخی تخلفات و فسادها در دولت گذشته اعلام کرد: سه میلیون یورو ارز ترجیحی گرفتند و دام هم وارد نکردند، در برهه‌ای کسی مدیریت تخم ماهی چشم زده را داشت که خودش بزرگترین وارد کننده عمده این محصول بود در مقطعی تولید این ماهی در داخل همه از بین رفت و این سوال برانگیز است. این مدیران عزل شده‌اند و پرونده قضائی برایش درست شده است.

فخاری گفت: 50 درصد مدیران عامل و 30 درصد هیئت مدیره‌ها تغییر کردند و سه شرکت را به دلیل مشکلات مدیریتی و فسادی که وجود داشت ادغام کردیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com