بسته حمایتی احیای مرغ لاین آرین اعلام شد+سند

بسته حمایتی احیای مرغ لاین آرین اعلام شد+سند
طی نامه ای از سوی وزارت جهادکشاورزی به بانک کشاورزی و مدیران شرکت های تابعه وزارت و روسای سازمان جهادکشاورزی در استان های کشور و به منظور حمایت کامل از مرغ لاین آرین بسته حمایتی از فعالین در احیای این سویه به شکل ذیل اعلام شد:

سلام علیکم
پیرو تحریم ظالمانه بین المللی و ممنوعیت صادرات نژادهای خارجی مرغ اجداد به جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و پیرو دستور مقام معظم رهبری برنامه ملی احیای مرغ لاین آرین با محوریت وزرات جهادکشاورزی و مشارکت دستگاه ها و سازمان های مختلف تدوین مصوب و اجرا شده است. خوشبختانه با تصمیمات، تدابیر و اقدامات انجام شده به سرعت مقدمات ورود سویه آرین به زنجیره تولید گوشت مرغ کشور بعد از پیش از دو دهه فراهم شده است. در این ارتباط و در راستای اجرای مصوبات پنجمین جلسه کمیته ملی احیای مرغ لاین آرین و به منظور استمرار این حرکت ملی بسته ترویجی توسعه مرغ نژاد آرین در تمام زنجیره ( اجداد، مادری و جوجه گوشتی ) ذیلا به منظور اجرای مطلوب ابلاغ می گردد. ضروری است همه مدیران و زیر مجموعه های  وزارت متبوع منتاسب با شرح وظایف خود و با استفاده از حداکثر ظرفیت و اولویت در این راستا اقدام نمایند.
1 - اولویت تامین و تحویل نهاده ها ( ذرت، کنجاله و سویا ) با نرخ مصوب
2 - اولویت تهیه و تامین دارو و واکسن با نرخ مصوب
3 - اولویت تامین تسهیلات با نرخ مناسب و استمهال وام تولیدکنندگان ذیربط در مدت زمان مناسب
4 - صدور حداکثر ظرفیت مجوز جوجه ریزی و کاهش فواصل آن
5 - عدم دریافت هرگونه هزینه و تعرفه در صدور مجوز
6 - حذف عوارض صادراتی و اولویت صدور مجوز صادرات تخم مرغ نطفه دار / جوجه / گوشت مرغ
7 - بخشودگی 50 درصد بیمه تکمیلی و اجباری سهمیه بیمه گذار
8 - اولویت خرید گوشت مرغ و ذخایر استراتژیک با قیمت بالاتر
9 - اجرای کامل دستورالعمل مرغ با وزن مناسب پس از ابلاغ
10 - استفاده از ظرفیت شرکت های زیر مجموعه برای تامین نیازهای زنجیره تامین
ضمنا آقای دکتر محسن مردی، مجری برنامه ملی احیای مرغ لاین ناظر بر اجرای مطلوب بسته مذکور می باشند و ضروری است از روند اجرای کار به صورت مستمر به اینجانب گزارش نمایند
کاظم خاواری
وزیرجهادکشاورزی


 
نظرات شما
  •  

    بستانی گفت : ۹۹/۰۵/۰۷

    یعنی باور کنیم خلاصه تو این کشور کسی بود بفهمه آرین یک سرمایه ملی هستش و باید شدیدا حمایت بشه !!!! از وقتی دانشجو بودم این لاین فقط و فقط با همت و پشتکار صاحبش روپا بود و کسی توجهی نمیکرد چون واردات جوجه و تخم نطفه دار دست کسانی بود که حسابی نفوذ داشتند و همراه صنایع مرغ غربی تمام تلاش شد که این لاین ازبین بره ولی به خواست خدا و تلاش همه جانبه صاحبش این اتفاق نیوفتاد انشا الله روزی برسه که بفهمیم صنایع مادر مثل این لاین سرمایه های ملی ماست و تا حد جان باید حافظ آنها باشیم

    پاسخ...
  •  

    حمید گفت : ۹۹/۰۵/۲۳

    اگر توانستی از سرمایه ملی استفاده ببری و به نفع عموم استفاده کنی ملی هست وقتی سرمایه ملی ات بلای جان تولید کننده و مصرف کننده ات باشند سرمایه ضدملی می شود مثل ایران خودرو و سایپا که اگر نبودند وضعیت خودرو کشور بهتر بود اگر جوجه آرین باعث گردد میلیاردها دلار پول برای واردات دان ومکمل صرف گردد و مصرف کننده مرغ را با قیمت بالا بخرد چه سودی دارد شما محصولت را در حد جهانی تولید کن بعد انتظار حمایت داشته باش. ما تجربه تولید خودرو در ایران و انحصار را تجربه کرده ایم آیا از یک سوراخ باید دوبار گزیده شویم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com