بزودی حجم زیادی نهاده‌های صنعت دام و طیور به بازار تزریق می‌شود

بزودی حجم زیادی نهاده‌های صنعت دام و طیور به بازار تزریق می‌شود
احمد طمراسی مشاور وزیر جهاد کشاورزی  اظهار داشت: برای تامین نهاده‌های کشاورزی بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی که متولی این کار در وزارت جهاد کشاورزی هستند تدارک لازم را دیده‌اند و با پی‌گیری این وزراتخانه از نظر ارزی، توجه دولت و تزریق مناسب نهاده‌ها در آینده نزدیک به بازار تلاش می‌شود افزایش قیمت در این بخش از بین برود.
وی افزود: به موازات این برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و روش‌های علمی، فنی، قابل رصد و کنترلی در بخش سامانه‌های توزیع دیده شده‌است که کمتر از 10 روز آینده از سوی وزارتخانه محقق می‌شود و تلاش خواهد شد بهره‌برداران و تولیدکنندگان واقعی بتوانند در بستر قابل اطمینانی برنامه‌های تولیدی خود را تنظیم کنند.
طمراسی اضافه کرد: همزمان با تولیدباید به صورت مستمر تدارک نیز انجام شود در همین ارتباط در برخی از نهاده‌ها از جمله ذرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حتی بیشتر هم تدارک و توزیع شده‌است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: مبتنی بر برنامه تولیدکنندگان و تائید مراجع تخصصی این وزارتخانه تدارک لازم برای تامین نهاده‌ها را انجام می‌دهد.
وی در باره طرح ملی احیای مرغ لاین آرین اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای احیای طرح ملی مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تامین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی از این صنعت به کار بسته تا از این طریق حلقه تحریم در تامین گوشت مرغ شکسته شود.
طمراسی اظهار داشت: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه، بالفعل و مناسب این طرح و دستور ویژه رهبر معظم انقلاب کمیته ملی احیای مرغ آرین از سال 1398به صورت مستمر و با جدیت تمام در حال پی‌گیری است.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی همه تلاش و همت خود را برای به سرانجام رساندن طرح ملی احیای مرغ لاین آرین به کار گرفته است و در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، این اقدام می‌تواند حلقه تحریم را در تامین گوشت مرغ در هم شکند.
اجرای طرح الگوی کشت امسال ابلاغ می‌شود
طمراسی افزود: بخش کشاورزی عهده‌دار امنیت غذایی مردم است وافزایش بهره وری از اولویت‌های این وزارتخانه است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط اجرای الگوی کشت یکی از موضوع‌های مبنایی این وزارتخانه در تنظیم برنامه‌های پیش رو است که با تاکید مقام عالی وزارت این موضوع جمع بندی و در سال جاری ابلاغ می‌شود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: الگوی کشت از اولویت‌های ارکان و اجزای مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی است که با ساعت‌ها کار کارشناسی در مراجع مختلف فنی، تخصصی، تحقیقاتی به انجام رسید و به دلیل جایگاه و اهمیت خاصی که این برنامه دارد مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است. 
وی بیان کرد: امیدواریم این کار که از خواسته‌های بهره‌برداران، تولیدکنندگان و مدیریت بخش کشاورزی و دولت است امسال آغاز شود و به طور یقین در سال‌های آینده وضعیت بهتر و کیفی تری در اجرای این برنامه خواهیم داشت.
طمراسی گفت: رعایت نکات فنی از لحاظ اقلیمی، مدیریت منابع پایه آب و خاک و هسته‌های مختلف تولیدی از اولویت‌های طرح الگوی کشت است.
وی یادآور شد: همچنین براساس الگوی کشت برای هر منطقه متناسب با پتانسیل فنی، اقتصادی و کارشناسی و هدف‌گذاری کلان دولت در برنامه‌های تولیدی مدلی تعریف می‌شود و با کشاورز و تولید کننده برای اجرای برنامه تولیدی آن منطقه به تفاهم و توافق خواهیم رسید.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای این برنامه استفاده از ابزارهای خاصی در اولویت نیست زیرا کشاوزان همیشه درکنار ما بوده‌اند و تلاش می‌شود با ارائه الگوهای ترویجی و رابطه خوب مروجان با بهره برداران و تولید کنندگان این برنامه اجرا شود.
وی تاکید کرد: ارائه الگوی کشت با هدف حفظ و مدیریت منابع پایه خواسته کشاورزان است زیرا در فضای عمومی اقتصاد کشور کمترین آسیب را می‌بیند و این توافقی است که همیشه و همواره در ارائه همه الگوها با کشاورزان وجود داشته است و در کنار هم می‌توان این موضوع را محقق کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com