بروز بیماریهای مشترک بین انسان ودام با کشتارغیر بهداشتی دام وطیور

بروز بیماریهای مشترک بین انسان ودام با کشتارغیر بهداشتی دام وطیور
سرپرست دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: کشتارغیر قانونی و غیر بهداشتی دام و طیور، موجب بروز و شیوع انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام می شود.

منوچهر آشتیانی مقدم ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشتار غیر قانونی و غیر بهداشتی دام و طیور علاوه بر مخدوش کردن سیمای شهر و روستا، معضلات بهداشتی به همراه دارد.

وی بیان داشت: با قصابان مناطق بلهزار، مادوان و مهریان این شهرستان در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و انتقال کشتار دام‌های خود به کشتارگاه صنعتی دام یاسوج، به عنوان یکی از چهار کشتارگاه صنعتی مطرح کشور، جلسه برگزار و در این راستا، مسائل بهداشتی بررسی شد.

آشتیانی مقدم تصریح کرد: با اینکه شهرستان بویراحمد، چندین سال است که دارای مدرن ترین کشتارگاه صنعتی دام است اما مدت زمان کمی است که شاهد فعالیت عاملان کشتار و عرضه غیرمجاز و غیرقانونی دام در سطح این منطقه هستیم و به رغم وجود آگاهی بخشی به جامعه از طریق صدا و سیما، رسانه‌های محلی و فضای مجازی، متأسفانه شاهد مسائل و مشکلات بهداشتی کشتار غیرمجاز دام در این مناطق هستیم.

وی افزود: در راستای جلوگیری از گسترش این مراکز، کشتارهای منطقه در کشتارگاه تحت نظارت‌های بهداشتی بازرسین شبکه و نظارت‌های شرعی ناظر شرعی انجام و بعد از طی مراحل پیش سرد با ماشین‌های یخچال دار کشتارگاه در محل مراکز عرضه تحویل می‌شود و تعهد محضری در این رابطه از تمامی عرضه کنندگان دریافت شد.

آشتیانی مقدم تصریح کرد: مصرف لاشه‌های حاصل از کشتارهای غیر مجاز که با عناوین گوشت گرم یا گوشت تازه توسط عرضه کنندگان تبلیغ می‌شود، دارای تبعات وخیم بهداشتی بوده و می‌توانند عامل انتقال بیماری‌های وخیم و کشنده ای مانند تب کریمه کنگو، تب مالت، کیست هیداتید، جنون گاوی و دیگر عوامل بیماری زای خطرناک باشند که بدون نظارت‌های لازم بهداشتی و شرعی و بدون طی مراحل پیش سرد، می‌تواند زندگی مصرف کنندگان را به خطر بیاندازد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com