برطرف شدن ممنوعیت توسعه صنعت دامپروری و طیور

برطرف شدن ممنوعیت توسعه صنعت دامپروری و طیور
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: درصدد هستیم تا ممنوعیت توسعه صنعت دامپروری و طیور را در شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و نمین برطرف کنیم.

خلیل نیکشاد در اردبیل اظهار داشت: همکاری بخش خصوصی با بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها از اقدامات موثری است که باید مورد توجه واقع شود که در این زمینه 90 درصد صدور مجوزها در بخش کشاورزی است که محوریت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ضرورت توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری و تبدیلی در دستور کار قرار گرفته که در سال‌های اخیر سعی شده تا 50 درصد محصولات تولیدی استان در بخش کشاورزی استان مبنای کار قرار گرفته که در این زمینه کیفی‌سازی تولیدات محصولات کشاورزی با ماندگاری محصولات صادرات‌محور مبنای کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضرورت کیفی‌سازی تولید این محصولات با محوریت صادرات‌محوری در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه استفاده از ماشین‌آلات مدرن و به روز دنیا در دستور کار قرار گرفته است که به همین منظور پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفته است.

نیکشاد بیان کرد: با تعامل پنجره واحدهای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل با همکاری کارآفرینان و فعالان این بخش در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور احراز مالکیت در اسناد اراضی و بازنگری در قوانین سختگیرانه جزو اولویت‌های اساسی قرار گرفته و درصدد هستیم تا ممنوعیت توسعه صنعت دامپروری و طیور را در شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و نمین برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت فرآوری دو میلیون تن محصولات خام در استان وجود دارد که به همین منظور درصدد هستیم بسته‌بندی مناسب و طولانی مدت را محقق کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نیز تسهیل فرآیند صادرات بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور شرایط لازم برای عرضه محصولات باکیفیت مناسب در دستور کار قرار گرفته و با توجه به این که 90 درصد صدور مجوزها در کوتاه‌ترین زمان انجام یافته است.

نیکشاد افزود: مجوز ایجاد صنایع برای تبدیل یک میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی صادر شده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و در بخش‌های زیرساخت‌های حوزه کشاورزی نیز اقدامات قابل توجهی در سطح استان به عمل آمده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com