برداشتن ارز مرجع از نهاده‌های کشاورزی و دامی به معنای خاموش شدن تولید است

برداشتن ارز مرجع از نهاده‌های کشاورزی و دامی به معنای خاموش شدن تولید است
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در صورت برداشته شدن ارز مرجع از نهاده‌های دامی و کشاورزی، تولید خاموش و فعالیت در این بخش متوقف می‌شود.
رحمت‌الله نوروزی عنوان کرد:‌امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند آسیب‌هایی را که در زمان هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید زده شده، برطرف کند. تا این مساله هم به تقویت تولید بینجامد و هم اشتغال پایدار ایجاد کند و هم منجر به حمایت از مصرف‌کننده شود.
نماینده مردم علی‌آباد با ذکر مثالی در این مورد توضیح داد:‌مثلا افزایش 25 درصدی قیمت لبنیات تنها باعث شد قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند. این مساله مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده و در طولانی مدت باعث می‌شود مردم به سبب عدم مصرف لبنیات بیمار شده و هزینه‌های درمانی ما را بالا ببرد.
نوروزی با بیان این که برداشتن ارز مرجع از نهاده‌های دامی و کشاورزی به معنی خاموش شدن و متوقف شدن تولید است، گفت: دولت باید آسیب‌ها را شناسایی و نقشه راه را به صورت تدریجی ترسیم کند و بسته‌های حمایتی از تولید را در سبد حمایت از تولیدکنندگان قرار دهد.
او ادامه داد:‌در غیر این صورت تولید کاهش پیدا می‌کند و برای مصرف کننده هم مقرون به صرفه نیست که این افزایش قیمت را تحمل کند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: افزایش قیمت باید به صورت تدریجی انجام و حمایت از تولیدکنندگان نیز مدیریت شود تا قیمت‌ها به صورت تدریجی آزاد شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com