با زیان ۱۵ هزار میلیاردی، ۲۰ درصد مرغداران از چرخه تولید خارج شدند

با زیان ۱۵ هزار میلیاردی، ۲۰ درصد مرغداران از چرخه تولید خارج شدند
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن از خروج ۲۰ درصد مرغداران با زیان سنگین از چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تخم مرغ از مرغداران ۴۵ درصد زیر نرخ واقعی خریداری می‌شود.

با زیان ۱۵ هزار میلیاردی، ۲۰ درصد مرغداران از چرخه تولید خارج شدند/ تخم مرغ از مرغداران ۴۵ درصد زیر نرخ واقعی خریداری می‌شود

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اعلام اینکه سال گذشته مرغداران مرغ تخمگذار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان کردند، گفت: بر اساس آمار سال گذشته تا ۲۰ درصد مرغداران مرغ تخمگذار با زیان سنگین از چرخه تولید خارج شدند.

وی اظهار کرد: هم اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغداران ۲۵ درصد زیر نرخ مصوب و ۴۵ درصد زیر قیمت واقعی تولید است.

به گفته کاشانی؛ هر کیلوگرم تخم مرغ از مرغداران ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان خریداری می‌شود درحالی که دولت قیمت مصوب هر کیلوگرم آن را ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده و قیمت واقعی هر کیلوگرم آن ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان است.

کاشانی درباره دلایل این حجم از زیان مرغداران، اظهار کرد: افزایش هزینه‌های تولید، اعمال قیمت دستوری و کاهش تقاضای مصرف‌کننده از دلایل این حجم از زیان مرغداران است.

وی تصریح کرد: در ۳ ماهه گذشته قیمت برخی از نهاده‌های تولید افزایش شدیدی داشت و مرغداران در تأمین نهاده‌های خوراک دام با مشکل جدی مواجه شدند.

کاشانی با بیان اینکه واردکنندگان، نهاده‌های خوراک دام را به مرغداران تحویل نمی‌دهند، افزود: بسیاری از مرغداران پول نهاده‌ها را به تجار پرداخت کرده‌اند اما، تجار از تحویل نهاده‌ها خودداری می‌کنند.

وی دلیل تجار برای عدم تحویل نهاد‌های خوراک دام را تاخیر دولت در تأمین ارز واردات عنوان کرد.

کاشانی با تأکید بر اینکه عدم تأمین ارز بهانه‌ تجار برای طلب پول بیشتر از مرغداران برای فروش نهاده‌های خوراک دام شده است، افزود: طلب پول بیشتر از مرغداران در حالی است که نهاد‌های خوراک دام نیز قیمت مصوب دارند.

وی همچنین از ارسال درخواست مرغداران به دولت برای افزایش فوری نرخ مصوب تخم مرغ خبر داد.

کاشانی قیمت مصوب مورد درخواست مرغداران برای هر کیلوگرم تخم مرغ را ۵۳ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: این قیمت برای قبل از عید بوده و در چند روز اخیر با افزایش نرخ دلار قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ تا ۵۵ هزار رسیده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن یادآور شد: مرغداران ۳۵ تا ۴۰ درصد اقلام مورد نیاز تولید تخم مرغ را با نرخ ارز آزاد تأمین می کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com