بازار گوشت قرمز در بهترین شرایط به سر می‌برد

بازار گوشت قرمز در بهترین شرایط به سر می‌برد
رئیس ‌شورای صادرکنندگان دام کشور گفت: جمعیت دام سبک مولد کشور از ۳۵ میلیون راس در کشور فراتر رفته است و با مازاد این نوع دام مواجه هستیم.
منصور پوریان، با اشاره به اینکه بازار کنونی گوشت قرمز در بهترین شرایط به سر می‌برد، اظهار کرد: در حال حاضر در بخش گوشت گرم و دام سبک به دلیل زایش‌های پاییز با مازاد روبرو هستیم.
وی افزود: ترافیک دام سنگین در واحد‌های دامداری و انجام ۷۵ درصد زایش‌های پاییز موجب شده تا دامداران با مشکلات متعددی روبرو شوند که بنابر اظهارات اخیر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه در حال آماده‌سازی پکیجی به منظور خروج مازاد دام روی دست دامداران است.
رئیس شورای صادرکنندگان دام کشور قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۲۵ تا ۳۰هزار تومان و دام سبک را ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان اعلام کرد.
پوریان با اشاره به اینکه جمعیت دام سبک مولد کشور از ۳۵ میلیون راس در کشور فراتر رفته است، بیان کرد: تعداد بالای دام مولد در کشور موجب شده قیمت هر کیلو دام زنده نسبت به یک ماه اخیر در بازار یک هزار تا دو هزار تومان کاهش یابد.
همچنین مختارعلی عباسی؛ رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار رأس دام پرواری آماده عرضه در کل کشور وجود دارد، گفت: وقتی تراکم دام زیاد باشد احتمال شیوع و گسترش بیماری‌های دامی وجود دارد؛ ما به صورت مکتوب به سازمان دامپزشکی اعلام کرده‌ایم که تدابیر بهداشتی لازم را برای این منظور اتخاذ کنند و اقدامات لازم در جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی انجام شود.
وی کاهش یا توقف واردات گوشت قرمز را راهکار اول اعلام کرد و گفت: البته این اقدام بین یک تا دوماه طول می‌کشد تا بر بازار تأثیر بگذارد، چون واردات زیادی انجام شده است.
رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نابسامانی‌های به‌وجود آمده در بازار گوشت در اواخر سال گذشته، افزود: آن موقع شرایط به گونه‌ای بود که هر چه گوشت عرضه می‌شد بازهم تقاضا وجود داشت به همین خاطر ثبت سفارش‌های زیادی برای واردات انجام شد و وارداتی هم که الان انجام می‌شود در واقع مربوط به همان ثبت سفارش‌ها است که بازار را تحت تأثیر قرار داده است.
عباسی راهکار دوم را برای برون رفت از این وضعیت، خرید تضمینی عنوان کرد و افزود: ما به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد کردیم که محصول مازاد دامداران توسط دولت خریداری شود. سومین راهکار صادرات محدود از کشور است که البته ما خودمان با این امر موافق نیستیم.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی طائفی گفت : ۹۸/۱۰/۱۱

    سلام بااین وضعیت که امسال برای دام بخصوص پروار پیش امده اینجانب سال اینده انشاالله اردیبهشت ماه بره های 40 کیلوکه تازه ازمادرجداشده راحتما روانه بازارخواهم کردونه تنها من بلکه عده زیادی که بامن ارتباط دارندهمین نظررادارند پیشبینی دوستان براین دیدگاه است که نیمه اول سال99 بافراوانی گوشت دربازار روبروخواهیم بودودرنیمه دوم 99 باتوجه به گرانی اذوق بی برنامه گی بازار هدف باکمبودروبروخواهیم بود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com