بازارگاه به‌تنهایی در عدم عرضه نهاده دامی دخیل نیست

بازارگاه به‌تنهایی در عدم عرضه نهاده دامی دخیل نیست
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده گفت: صادرات دام باید خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت و در حال حاضر هم که این صادرات قرار است انجام شود تأثیر خوبی دارد صادرات را باید به‌عنوان یک عامل و نقطه قوت برای تولید در نظر بگیریم.

منصور پوریان، در خصوص وضعیت تولید گوشت و تأمین نهاده‌های دامی، گفت: در حال حاضر وضعیت تولید گوشت در داخل کشور نسبت به قبل مناسب است و اگر مشکلات دامداران رفع نشود تولید نیز با مشکل روبرو می‌شود همچنین تولید در داخل کشور مناسب با نیازهای مصرفی بوده و حتی مازاد است.
وی افزود: دامداران در بخش تولید مشکلاتی ازجمله گران بودن نهاده، نبود بازار مناسب و همچنین کم‌آبی و خشکسالی وجود دارد که تأثیر منفی بر تولید می‌گذارد و تولید داخلی می‌تواند نیاز داخلی را تأمین کند و نیازی به واردات نیست.

پوریان در خصوص علت معامله تهاتر نفت با خوراک دام، گفت: تهاتر نفت یک حالت اقتصادی، تجاری است و در اکثر کشورها صورت می‌گیرد و در حال حاضر که در تحریم قرار داریم تهاتر نفت امتیاز محسوب می‌شود در یک سری از کالاها مثل نفت وضعیت نسبی داریم که  فقط در دسترس دولت است و اگر با تهاتر نفت بتوانیم بدون نیاز به ارز خوراک دام وارد کنیم کار بزرگی انجام داده و می‌توانیم خیلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده در خصوص صادرات دام که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفته است، گفت:  صادرات دام باید خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت و در حال حاضر هم که این صادرات قرار است انجام شود تأثیر خوبی دارد صادرات را باید به‌عنوان یک عامل و نقطه قوت برای تولید در نظر بگیریم زیرا نیاز ضروری  تولید است و باید سریع‌تر صادرات انجام شود.
وی در خصوص عرضه نهاده‌های دامی توسط سامانه بازارگاه، گفت: بازارگاه مشکلات مختلفی را دارد و در حال حاضر متصدی اصلی توزیع است و کار خود را علیرغم مشکلات زیاد انجام می‌دهد و روزبه‌روز نیز بهتر می‌شود البته در تأمین نهاده مشکلات دیگری همچون حمل‌ونقل، تأمین ارز و ... تأثیرگذار است و بازارگاه به‌تنهایی در عدم عرضه نهاده دامی دخیل نیست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com