بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد

بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: طی روزهای اخیر، قیمت نهاده های دامی در بازار با نوساناتی روبرو شده است.
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به توزیع مرغ منجمد و استمرار روند نزولی قیمت مرغ طی هفته جاری، ما نگرانیم که مجددا افت قیمت در حدی باشد که مرغداران متضرر شوند.
 وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد از سوی پشتیبانی امور دام‌ توزیع می شود، بیان کرد: با توجه به آنکه دولت برای فروش هر کیلو مرغ منجمد حداقل ۲ هزار تومان یارانه پرداخت می کند، از این رو به خانوارها توصیه می شود که نسبت به خرید مرغ منجمد استقبال کنند.
 این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: طی روزهای اخیر مجددا کامیون داران برای حمل بار نهاده های دامی مبلغی بالاتر از بارنامه از مرغداران مطالبه کردند که تولیدکنندگان برای جلوگیری از گرسنگی مرغ ها چاره ای ندارند جز اینکه به خواسته کامیون داران تن دهند.
وی قیمت هر کیلو ذرت تحویل مرغداران را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتراض مجدد کامیون داران، قیمت نهاده های دامی با نوساناتی در بازار روبرو شده است.
یوسفی با تکذیب کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری اظهار کرد: با توجه به آنکه ماهانه ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون جوجه تولید و وارد سالن های پرورش می شود، از این رو هیچ گونه کمبودی در تولید مرغ نداریم.
به گفته وی، نوسان نرخ نهاده های دامی و مشکلات حمل و نقل مرغداران را مجبور کرده تا به سبب ترس از گرسنگی مرغ ها اقدام به عرضه مرغ با نرخ های پایین تر به کشتارگاه ها کنند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی نرخ واقعی هر کیلو مرغ آماده به طبخ را ۱۰ هزار تومان اعلام می کند که انجمن به سبب افزایش هزینه های تولید و متوسط قیمت مرغ در طول سال این نرخ را قبول ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com