با وجود مازاد تولید نیازی به واردات گوشت مرغ نیست

با وجود مازاد تولید نیازی به واردات گوشت مرغ نیست
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی: وارداتی که در حال حاضر در خصوص گوشت قرمز انجام می‌شود برای ذخایر استراتژیک است
نیازی به واردات گوشت مرغ نیست مرتضی رضایی افزود: شاهد این ادعا قیمت مرغ در سطح شهر است که از قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان،در بعضی روز‌ها پایین‌تر می‌رود.
وی با بیان اینکه این مازاد تولید برای تنظیم بازار صورت گرفت، گفت: باید مازاد تولید برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان، از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و به عنوان ذخایر راهبردی گوشت مرغ ذخیره شود.
رضایی در خصوص گوشت قرمز نیز گفت: با توجه به بارش‌های بسیار مناسبی که اتفاق افتاد هیچ گونه نیازی به واردات نیست.
وی افزود: وارداتی که در حال حاضر در خصوص گوشت قرمز انجام می‌شود برای ذخایر استراتژیک است که حدود ۳۵ هزار تن گوشت منجمد گوساله با ارز نیمایی وارد شده است.
رضایی با بیان اینکه در حال حاضر باید واردات گوشت قرمز کند شود گفت: اما باید بازار به طور دائم رصد شده و هر زمان افزایش قیمت‌های ناگهانی اتفاق افتاد گوشت‌های وارداتی توزیع شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص نهاده‌های دامی و اینکه این نهاده‌ها از سوی واردکنندگان وارد شده و دپو می‌شود تا بعد از افزایش قیمت به بازار عرضه شود نیز گفت: در مورد سه نهاده اصلی صنعت دام و طیور مثل کنجاله سویا، جو و ذرت که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود، واردکنندگان فقط تا بندرگاه مسئولیت دارند و بعد از آن شبکه توزیع وارد عمل می‌شود.
رضایی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و همچنین مرغداران و دامداران، بسته به نیاز آن‌ها این نهاده‌های دامی در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در خصوص این سه نهاده دامی به هیچ عنوان گرفتاری و مشکلی وجود ندارد گفت: ممکن است در بعضی مواقع به علت مسائل حمل و نقلی، نهاده‌ها با تاخیر در اختیار مرغداران یا دامداران قرار گیرد، اما نسبت به سال گذشته بسیار شرایط مناسب تری در تامین نهاده‌ها در کشور وجود دارد.
رضایی افزود: دولت نهاده‌های دامی را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کند که محصولات دامی مثل گوشت مرغ و تخم مرغ با قیمت مناسبی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در تامین و توزیع نهاده‌های دامی مشکلی نداریم گفت: اگر دامداران و یا مرغداران با مشکلی مواجه هستند می‌توانند به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها یا ستاد وزارت جهاد کشاورزی برای پیگیری مشکل خود مراجعه کنند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تولیدات خوراک دام، طیور و آبزیان نیز گفت: این تولیدات نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com