ایجاد ۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر در همدان/ هویت‌گذاری ۶۰ هزار دام

ایجاد ۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر در همدان/ هویت‌گذاری ۶۰ هزار دام
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با اشاره به ایجاد ۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر در همدان از هویت‌گذاری ۶۰ هزار دام تا به امروز خبر داد.
ابراهیم رستمی با بیان اینکه در سال جاری فعالیت‌های اتحادیه دامداران در دو محور تعریف شده است اظهار کرد: محور اول در حوزه فنی و مهندسی است که در حوزه اصلاح نژادی و بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار رأس دام را پشتیبانی می‌کنیم افزود: شیر این دام‌ها را با اخذ آزمایش‌های لازم از نظر کیفیت بررسی می‌کنیم که تاکنون ۲۱ مورد آزمایش برای هر گاو صورت گرفته و نتایج آن به دامداران برای مدیریت بهتر اوضاع منعکس می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با بیان اینکه این آزمایش‌ها با موضوع حجم شیر، بار میکروبی شیر، پروتئین، چربی، نسبت پروتئین به چربی و.... انجام می‌شود تصریح کرد: این نتایج به دامداران منتقل می‌شود تا بتوانند در آینده بهترین‌ برنامه‌ریزی را انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه هویت‌گذاری دام را در استان نیز آغاز کردیم ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار دام در استان همدان را هویت‌گذاری کردیم.
رستمی با اشاره به اینکه برای ۷ هزار رأس دام سبک و سنگین بیمه انجام شده است خاطرنشان کرد: در حوزه اصلاح نژاد و تغذیه نیز اقدامات مشاوره‌ای توسط اتحادیه دامداران استان انجام می‌شود.
وی از توزیع نهاده‌هایی چون ذرت، جو، سویا، کنستانتره و مکمل‌ها بین دامداران خبر داد و گفت: مکمل‌های معدنی، مکمل‌های ویتامینه، پودر چربی و مکمل‌های دیگر را توزیع می‌کنیم.

استخدام آویژه فارمد

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان همدان با تأکید بر اینکه نهاده‌ها را به تعاونی تحویل داده و در نهایت به دامدار می‌رسد اظهار کرد: در میدان دام نیز عملیات بازرگانی انجام و حدود یک‌هزار رأس دام معامله می‌شود بنابراین هر قشری که نیاز به دام داشته باشد می‌تواند به این مکان مراجعه کند.
وی با اشاره به ایجاد ۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر افزود: دامداران شیر خود را به این ایستگاه تحویل می‌دهند و از آنجا به کارخانه‌ها ارسال می‌شود به طوری که روزانه حدود ۲ تا ۳ تن شیر در هر ایستگاه جمع آوری می‎شود.
رستمی با اشاره به اینکه با سازمان بهزیستی، کمیته امداد(ره) و صندوق کارآفرینی امید همکاری می‌کنیم تصریح کرد: هر فردی که متقاضی احداث و یا توسعه دامداری است نیز از ما مشاوره دریافت می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com