اگر به موضوع نهاده های دامی توجه نشود، به بحران تبدیل خواهد شد

اگر به موضوع نهاده های دامی توجه نشود، به بحران تبدیل خواهد شد
تصویر:محمدحسین فرهنگی - نماینده مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به موضوع نهاده های دامی توجه ویژه ای شود، در غیر اینصورت به بحران تبدیل خواهد شد.
محمدحسین فرهنگی در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان و تولید محصول استراتژیک گندم اظهار کرد: مجموعه صحبت‌های که در این جلسه مطرح شد، قابل استفاده بود و همان‌طور که مستحضر هستید مجلس شورای اسلامی نیز جای مضاربه‌ی آرا است.
وی ادامه داد: اولین موضوعی که فعالان عرصه کشاورزی استان مطرح کردند، بحث بیمه کارفرمایان کشاورزی است. ما طرحی را اعلام وصول کردیم که مؤسسان و کارفرمایان بخش خصوصی زیرمجموعه سازمان فنی حرفه ای جزو استثناءات باشند و این طرح فعلاً در مراحل اولیه خود قرار دارد، اگر بتوانیم موضوع کارفرمایان بخش کشاورزی را نیز شامل این طرح بکنیم، قسمتی از مشکلات بیمه حل خواهد شد که  این طرح بار مالی زیادی خواهد داشت و باید بین کمیسیون و وزارت مربوطه مورد توافق قرار گیرد.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی که حائز اهمیت است، بحث نهاده‌هاست که باید فکر اساسی در این خصوص انجام شود چون‌که با این وضعیت این موضوع به بحران تبدیل می‌شود و در نتیجه موضوع در قیمت‌ها منعکس خواهد شد و مردم را اذیت خواهد کرد و تولید کننده نیز این مشکلات را لمس خواهد کرد.
در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در  مجلس شورای اسلامی و رؤسا و دبیران نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها و خبرگان کشاورزی استان برگزار شد، نمایندگان نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌ها به بیان مشکلات بخش کشاورزی از جمله در خصوص مشکلات تولید و زمان بعد از تولید، تهیه کود و نهاده‌های دامی، تورم در قیمت گندم، فشار اقتصادی به دامداران،  واردات گوشت از خارج، تعمیرات دستگاه‌های کشاورزی، اصلاح سیستم نظارتی در  کشاورزی، مشکلات مربوط به دانه‌های کشاورزی، مشکلات مربوط به تعرض به زمین‌های کشاورزان و ایجاد فاصله‌های بسیار زیاد به‌عنوان حریم، مشکل در تهیه بذر، مشکلات مربوط به صادرات سیب و بحث بیمه روستاییان و عشایر و عدم یکپارچگی بیمه پرداختند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com