اگر مرغ وارد شود قیمت آن 24 هزار تومان خواهد بود

اگر مرغ وارد شود قیمت آن 24 هزار تومان خواهد بود
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان گفت: اگر دولت با نرخ ارز کنونی مرغ وارد کند، قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده 24 هزار تومان خواهد بود، بنابراین در سال رونق تولید، نیازمند مدیریت تولید هستیم.
بهرام پاکزاد در خصوص وضعیت دلایل افزایش قیمت و عدم کشتار مرغ در اصفهان، اظهار کرد: قیمت واقعی مرغ با توجه به نرخ نهاده‌های دام و طیور حداقل 16 هزار تومان است.
وی افزود: اینکه اکنون وزارت جهاد کشاورزی و بازرگانی برای قیمت مرغ تصمیم‌گیری می‌کنند، متأسفانه شناختی از تولید ندارند و تنها در جلساتی بر اساس فرمول‌های مختلف قیمت نهایی را مصوب می‌کنند که در بازار موجود نیست.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان با بیان اینکه میزان تولید مرغ به دلیل فصل تابستان و شیوع بیماری نیوکاسل در کشور کاهش یافته است، تاکید کرد: بیماری نیوکاسل موجب تلفات مرغ در مرغداری‌ها شده است که با این شرایط قیمت کنونی مرغ موجب ضرر مرغداران می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه متأسفانه مسئولانی که نرخ مرغ را تعیین می‌کنند، به ریسک تولید توجهی ندارند، تصریح کرد: به دلیل تصمیمات نادرست گوشت قرمز از سفره‌های مردم حذف شده است.
پاکزاد در خصوص افزایش نرخ نهاده‌ها، اظهار کرد: در حالیکه دولت نرخ ارز 4200 تومانی را برای نهاده‌های دام تعیین کرده است، اما متأسفانه نهاده‌ها به دلیل نبود نقدینگی به موقع به دست مرغداران نمی‌رسد.
وی در خصوص نرخ نهاده‌ها، گفت: نرخ سویا در حالی که 2400 تومان اعلام شده با قیمت 3500 تومان فروخته می‌شود، همچنین ذرت 1300 تومان قیمت‌گذاری شده، اما 1700 تومان به دست مرغدار می‌رسد، از سوی دیگر هزینه بار و دستمزد کارگران 100 درصد افزایش یافته است.
دبیر انجمن مرغداران گوشتی استان اصفهان افزود: به فرض اینکه دولت نهاده‌ها با ارز 4200 تومانی به مرغداران بدهند، خوراک طیور 40 درصد هزینه تولید را شامل می‌شود و 60 درصد دیگر هزینه‌های تولید درگیر تورم 50 درصدی است.
وی با بیان اینکه نهاده‌ها به سختی با نرخ 4200 تومان به دست تولیدکنندگان می‌رسد، افزود: زمانی که مرغداران جوجه ریزی دارند، متاسفانه نهاده‌ای وجود ندارد و یا گفته می‌شود نهاده‌ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است.
پاکزاد گفت: در حال حاضر میانگین جوجه ریزی در استان اصفهان بین 6.5 تا 7 میلیون تن در ماه است، اما با قیمت فعلی که برای مرغ مصوب شده احتمال کاهش جوجه ریزی و تولید وجود دارد.
وی تاکید کرد: اگر دولت با نرخ ارز کنونی مرغ وارد کند، قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده 24 هزار تومان خواهد بود، بنابراین در سال رونق تولید، نیازمند مدیریت تولید هستیم.
وی با انتقاد بر اینکه خرید تضمینی مرغ انجام نمی‌شود، افزود: متأسفانه شرکت پشتیبانی امور دام تا زمانی که پول نهاده‌ها را نقدی پرداخت نکنیم، نهاده‌ای را در اختیار مرغدار قرار نمی‌دهد، در حالیکه دولت می‌تواند نهاده را با فرصتی 50 روزه تحویل مرغدار دهد و سپس خرید تضمینی مرغ انجام دهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com