الزام در رتبه‌بندی و بسته‌بندی بهداشتی تخم‌مرغ

الزام در رتبه‌بندی و بسته‌بندی بهداشتی تخم‌مرغ
غلامرضا توکلی - مدیر کل دامپزشکی استان البرز - اظهار داشت: اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ در استان البرز در حال اجرا است و عرضه تخم مرغ باید به‌صورت بسته‌بندی صورت پذیرد.
وی همچنین بر رتبه‌بندی تخم مرغ‌ها به‌صورت تخم‌مرغ ممتاز یا رتبه «A» و تخم‌مرغ معمولی یا رتبه «B» تاکید کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان البرز افزود: با توجه به اینکه تخم‌مرغ‌های بسته بندی شده توسط مسئولین فنی کنترل شده و  این مراکز مجهز به دستگاه کندلینگ هستند، این محصولات عاری از عیب و ایراد هستند.
وی با اشاره به اینکه از دیگر الزامات طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ این است که تخم‌مرغ‌ها در مراکز عرضه در یخچال و در دمای ۱ – ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود، توضیح داد: این مورد به همراه الزام رتبه‌بندی و بسته‌بندی تخم‌مرغ در سطح تمامی واحدهای عرضه‌کننده ازجمله فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، خواربارفروشی‌ها، سوپرمارکت‌ها، بقالی‌ها و غیره اجرایی می‌شود و در فاز اول این طرح تمرکز بر روی فروشگاه‌های بزرگ است ولی نظارت بر تمامی مراکز عرضه اعمال می شود.
توکلی عنوان کرد: یخچال نگهداری تخم‌مرغ در فروشگاه‌ها باید از دیگر فرآورده‌های خوراکی، دامی و غیره جدا باشد.
لازم به ذکراست  فاز نخست طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ ازجمله نگهداری آن در درون یخچال از ابتدای تیرماه امسال در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز عرضه عمده و خرد ازجمله‌ هایپرمارکت‌ها و میدان‌ها میوه و تره‌بار اجرایی شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com