الزام واردکنندگان داروهای دامی به عرضه داروها با قیمت تکلیفی

الزام واردکنندگان داروهای دامی به عرضه داروها با قیمت تکلیفی
یک مقام مسئول در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: برخی کالاهای ضروری از جمله دارو، واکسن و مکمل‌های دامپزشکی مشمول دریافت ارز دولتی هستند و باید با قیمت‌های تکلیفی در شبکه توزیع عرضه شوند.
اسماعیل مهدی‌‌‌پور با اعلام این خبر گفت: ضروری است کلیه واردکنندگان داروهای دامپزشکی نسبت به ارسال اسناد و مدارک مرتبط با واردات محموله‌های خود به صورت کامل منطبق با موارد درخواستی این سازمان که به انجمن ذیربط نیز اطلاع‌‌‌رسانی شده اقدام کنند.
وی ادامه داد: در صورت عدم رعایت این موضوع و عرضه اقلام مذکور بدون اخذ قیمت تکلیفی، این سازمان در راستای وظایف محوله نسبت به معرفی واحدهای متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذیصلاح اقدام خواهد کرد.
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خطاب به تمام واردکنندگان داروهای دامی با ارز دولتی اظهار داشت: در صورت عدم عرضه کالا از سوی واردکنندگان و بروز وقفه در فرآیند توزیع و کمبود در بازار، مسئولیت متوجه آنها بوده و موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
مهدی‌پور با تاکید بر الزام ثبت قیمت کالا در سامانه ۱۲۴ تصریح کرد: در راستای شفاف‌‌‌سازی و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، کلیه قیمت‌های مصرف‌‌‌‌کننده محاسباتی این سازمان به عنوان حداکثر قیمت در سامانه ۱۲۴.ir قابل بهره برداری است.
وی به جهت هم‌‌‌افزایی در برخورد مؤثر با واحدهای متخلف از هموطنان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عدم اجرای قیمت‌های مصوب، مراتب را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت گزارش کنند تا اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت پذیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com