افزایش 7 میلیون قطعه‌ای جوجه یک‌روزه

افزایش 7 میلیون قطعه‌ای جوجه یک‌روزه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از جوجه‌ریزی 55 میلیون قطعه، 4 ماه نخست امسال در مرغداری‌های استان خبر داد.

 حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش از ظهر امروز در قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان  گفت: امنیت غذایی مقوله اصلی کشور و دنیاست چرا که غذا اولویت اصلی جوامع است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط تامین اقلام غذایی در دنیا، مازندران توانسته امنیت غذایی کشور را تامین کند‌، افزود: نگران تولید نیستیم بلکه نگرانی مازاد تولید داریم و باید چاره‌اندیشی جدی شود تا کشاورزان با بارقه امید که در تولید محصول کشاورزی دارند این راه را ادامه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با همکاری همه ارکان و اجزای قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران و با یاری و کمک مسؤولان ملی و استانی، آرامش بازار را در استان به‌وجود آوردیم و کمبودی در هیچ کدام از محصولات کشاورزی و غذایی استان نداریم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با همه محدودیت ها و موانع توانستیم بازار و تولید مرغ را کنترل و مدیریت کنیم تا تولیدکنندگان به تولید ادامه دهند، ادامه داد: چهار ماهه نخست امسال ۵۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری استان انجام شد تا تولید پایدار داشته باشیم و این میزان جوجه‌ریزی در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون قطعه افزایش داشتیم.

عنایتی اظهار کرد: ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور در مازندران است که پیشانی صنعت طیور کشور است و همین امر سبب شده بازار مرغ تهران و کشور در امنیت باشد.

وی با بیان اینکه انسجام در حوزه کشاورزی مازندران منجر به ثبات تولید و امنیت غذایی در مازندران و کشور شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های ملی و فراملی مانند پایانه های صادرات محصولات کشاورزی در مازندران، امنیت خوبی برای محصولات کشاورزی به‌وجود آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مشکلی در تولید محصولات کشاورزی نداریم و ضرورت دارد دریچه صادرات این محصولات گشوده شود تا مشکلی برای پایداری تولید نداشته باشیم.

اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور ادامه داد: باید به سمتی پیش رویم که به خوداتکایی برسیم و مازندران جزو استان های پیشرو است و در این راستا باید به راهبردهای بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: شفافیت باید سر لوحه کارها قرار گیرد و شفافیت از برنامه های تحولی و راهبردهای کشاورزی است.

اورعی افزود: با توجه به همه مشکلاتی که وجود دارد به ثبات نسبی در تولید رسیدیم اما هنوز برخی چالش ها و کمبودها وجود دارد و همه باید پای کار باشیم تا مشکلات حوزه کشاورزی به حداقل برسد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور اظهار کرد: مازندران مانند نگینی بر تارک کشاورزی کشور می درخشد و توانسته جایگاه بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی کشور به دست آورد. 

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی پایدار و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: روستا باید کانون تولید باشد و به تعاونی ها توجه بیشتری شود و باشگاه های تولید در روستاها شکل گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com