افزایش ۴۳۰ درصدی اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی در بودجه ۱۴۰۰

افزایش ۴۳۰ درصدی اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی در بودجه ۱۴۰۰
 مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳۰.۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ نشان می دهد.
حسن قاسمی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه با اعلام این مطلب  گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای قانون بودجه 1400، اعتبار یارانه نهاده ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی مبلغ 3450 میلیارد تومان در ردیف 24 جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) پیش بینی شده در حالی که این رقم در بودجه سال قبل 650 میلیارد تومان بود.
وی در مورد اعتبار صندوق بیمه کشاورزی نیز اظهار داشت: در قانون بودجه سال جاری در بند (2) تبصره (13) مبلغ 3320 میلیارد تومان برای پرداخت سهم دولت و تقویت این صندوق پیش بینی شده است.
وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به رقم 2277 میلیارد تومان سال گذشته، 45.8 درصد افزایش نشان می دهد.
وی به اعتبار هزینه ای جدید برای خرید واکسن به منظور واکسیناسیون دام اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال جاری مبلغ 350 میلیارد تومان در جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) برای خرید واکسن واکسیناسیون دام پیش بینی شده است که با احتساب مبلغ 300 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به همین منظور در ردیف اعتبار اصلی سازمان دامپزشکی کشور، مجموع اعتبارات مذکور به 650 میلیارد تومان بالغ خواهد شد.
قاسمی درباره اعتبار صندوق حمایت از تولید چای گفت: در قانون بودجه 1400 مبلغ 200 میلیارد تومان در ردیف 25 جدول مصارف هدفمندی تبصره (14) پیش بینی شده که این رقم نسبت به اعتبار 160 میلیارد تومانی سال 99 رشد 25 درصدی داشته است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی همچنین به ردیف هزینه ای جدید (4-50000) با عنوان یارانه سود تسهیلات تولید و صادرات زعفران اشاره و مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه امسال برای این منظور را 30 میلیارد تومان عنوان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com