افزایش ۲ برابری عرضه مرغ

افزایش ۲ برابری عرضه مرغ
 معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش ۲ برابری عرضه مرغ در استان خبر داد.

شاهین عطایی عصر دوشنبه در جریان بازدید اکیپ‌های بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی و تعزیرات از بازار مرغ در اردبیل اظهار کرد: نیاز روزانه بازار ۸۰ تا ۱۰۰ تن پیش‌بینی شده که ما در روزهای اخیر ۲ برابر این میزان عرضه مرغ را در بازار شاهد بودیم.

وی علت نایاب شدن مرغ و افزایش قیمت آن را خرید بیش از حد مرغ در روزهای اخیر از سوی اهالی، مسافران و گردشگران اعلام کرد و گفت: با توجه به تعطیلات پایانی ایام نوروز و مصادف شدن با ماه مبارک رمضان بیشترین تقاضای مرغ را در چند روز گذشته شاهد بودیم و این وضعیت به نابسامانی بازار در عرضه و تقاضا منجر شد.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسافران و گردشگران نیز بیش از حد خرید مرغ را به قیمت نازل در استان انجام داده و اقدام به حمل آن به شهرها و مناطق محل سکونت خود کردند که این امر نیز مزید علت برای افزایش تقاضای مرغ در استان شد.

عطایی افزود: با توجه به اینکه در استان‌های همجوار قیمت مصوب رعایت نشده و عرضه مرغ به شکل محدود انجام می‌شود، بخشی از حمل مرغ را به سایر استان‌ها آن هم به شکل نامتعارف شاهد بودیم که با فعال شدن اکیپ‌های نظارتی جلوی این امر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰ اکیپ در شهر اردبیل و ۲۰ اکیپ نیز در سایر شهرستان‌ها مشغول رصد و پایش بازار مرغ و محصولات عرضه شده به مردم در این ایام هستند تا جلوی افزایش قیمت و یا اجحاف در حق مردم گرفته شود.

عطایی اضافه کرد: با تلاش اکیپ‌های نظارتی جهاد کشاورزی و تعزیرات برخی از واحدهای مرغداری که اقدام به عرضه مرغ به قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده کرده بودند، به عنوان تخلف صنفی مشخص و اقدام به پلمب این واحدها کردیم.

وی بیان کرد: به هیچ وجه شایعه کمبود مرغ در استان صحت ندارد و ما در ایام پیش رو به اندازه کافی مرغ به صورت گرم و حتی منجمد ذخیره‌سازی کردیم تا به تناسب نیاز بازار عرضه آن را انجام دهیم.

عطایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در روزهای اخیر در کنار افزایش ۲ برابری عرضه مرغ گرم، ۳۰ تن مرغ منجمد نیز به بازار تزریق شد تا ما شاهد به تعادل رسیدن وضعیت عرضه و تقاضا باشیم ولی همچنان عده‌ای با گوش دادن به شایعات اقدام به خرید بیش از حد مرغ می‌کنند که دلیل آن را نیز کمبود مرغ در روزهای آینده اعلام می‌کنند.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه کمبود ذخیره مرغ در استان وجود ندارد و ما در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان به اندازه کافی گوشت مرغ گرم و منجمد را وارد چرخه مصرف خواهیم کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عطایی به ذخایر مناسب گوشت گرم، قرمز و سایر اقلام ضروری مردم در این ایام اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مردم به واقعیت‌ها توجه کرده و به انتشار شایعات توجهی نداشته باشند و سعی کنند تا به اندازه نیاز خرید گوشت مرغ و قرمز را انجام دهند.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: کمترین قاچاق مرغ را به سایر مناطق شاهد هستیم در حالی که در این استان مرغ به قیمت نازل عرضه شده و به میزان کافی نیز عرضه آن را به صورت روزانه شاهد هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com