افزایش ۲۷ درصدی تولید بوقلمون گوشتی

افزایش ۲۷ درصدی تولید بوقلمون گوشتی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید بوقلمون گوشتی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

 حمیدرضا عزتی با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ هزار قطعه جوجه بوقلمون وارد سالن های پرورش بوقلمون استان شده که از این میزان بیش از یکهزار و ۲۵۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

وی اظهار داشت: میزان جوجه ریزی در مدت مشابه سال قبل ۷۲هزار و ۸۰۰قطعه بوده است.

عزتی یادآور شد: هم اکنون ۲۸ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۲۸۸ هزار قطعه در قزوین در حال فعالیت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای یک واحد کشتارگاه بوقلمون و یک واحد پرورش بوقلمون مولد به ظرفیت هفت هزار قطعه فعال است.

عزتی یادآور شد: استان قزوین در پرورش بوقلمون جزو استان های پیشرو می باشد و با دارا بودن بزرگترین واحد تولیدی پرورش بوقلمون توانسته جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن گوشت سفید است، گفت: یکی از ویژگی های بوقلمون داشتن گوشت سفید و قرمز همزمان با هم می باشد بطوریکه ران این حیوان جزو گوشت قرمز و سینه در ردیف گوشت های سفید قرار می گیرد و بخش قرمز آن به راحتی می تواند جایگزین مناسب گوشت دام و گوشت سینه بوقلمون با گوشت مرغ و ران آن با گوشت گوساله برابری کند.

عزتی اضافه کرد: گوشت بوقلمون از نظر میزان کلسترول در درجه دوم بعد از ماهی قرار می گیرد بنابراین کسانی که میزان کلسترول و چربی خون بالا دارند به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com