افزایش هزینه‌ دامداری‌ها با استفاده مداوم دارو

افزایش هزینه‌ دامداری‌ها با استفاده مداوم دارو
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: استفاده مداوم و بیش از حد مجاز داروها می‌تواند، موجب ایجاد مقاومت‌ها و تداخلات دارویی و افزایش هزینه‌های دامداری‌ها شود.
مهدی بمان‌دشتی اظهار داشت: آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های باکتریایی، پیشگیری از وقوع بیمار‌های عفونی و یا به عنوان محرک رشد در دامپروری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی افزود: از آن جایی که استفاده مداوم و بیش از حد مجاز این داروها می‌تواند، موجب ایجاد مقاومت‌ها و تداخلات دارویی و افزایش هزینه‌های دامداری‌ها شود، تشخیص نوع آنتی‌بیوتیک و مقدار و نحوه مصرف آنها بر عهده دامپزشکان است.
بمان‌دشتی به دامداران توصیه کرد در صورت ابتلای دام‌ها به بیماری قبل از مصرف دارو به درمانگاه دامپزشکی مراجعه و پس از تشخیص نهایی بیماری و تجویز دارو برای تهیه دارو مورد نیاز به داروخانه‌های دامپزشکی مراجعه کنند.
وی با تاکید بر خطرات ناشی از مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده به بقایای دارویی از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی با لیبل یا مهر مخصوص کشتارگاه تهیه کنند.
بمان‌دشتی خاطر نشان کرد: در شهرستان فهرج سه داروخانه دامپزشکی وجود دارد که دو داروخانه در مرکز شهرستان و یک داروخانه در بخش نگین کویر واقع است و شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج ماهانه از داروخانه‌ها بازدید به عمل می‌آورد.
وی افزود: به منظور آشنایی دامداران با خطرات احتمالی ناشی از مصرف خود سرانه داروها از ابتدای سال جاری تاکنون شبکه دامپزشکی فهرج اقدام به برگزاری پنج کلاس آموزشی با موضوع بیماری‌ها و نحوه مصرف داروهای دامی کرده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com