افزایش قیمت نهاده دولت را ناچار به افزایش قیمت شیرخام کرد

افزایش قیمت نهاده دولت را ناچار به افزایش قیمت شیرخام کرد
نظری گفت: مصوبه افزایش قیمت شیرخام مشکلی ندارد چرا که وقتی هزینه های تولید از جمله قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا کند، دولت مجبور است جهت حمایت از تولیدکننده قیمت محصول نهایی یعنی شیر خام را افزایش دهد.
علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب، با بیان اینکه افزایش ۴۷ درصدی قیمت شیر خام مصوبه ستاد تنظیم بازار و زیر نظر وزارت صمت انجام گرفت، گفت: اصل مصوبه مشکلی ندارد چرا که وقتی هزینه های تولید از جمله قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا کند، دولت مجبور است جهت حمایت از تولیدکننده قیمت محصول نهایی یعنی شیر خام را افزایش دهد.

وی افزود: اگر این اتفاق نیفتد و قیمت ها افزایش نیابد با توجه به افزایش هزینه های تولید دامدار مجبور می شود دام خود را ذبح کند و این نتایج بدتری را در پی دارد و نهایتا به نابودی صنایع لبنی منجر می شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لذا واقعی سازی قیمت شیرخام راهکاری است که دولت در پیش گرفته ولی این افزایش باید با حمایت یارانه ای از مصرف کننده هم همراه باشد چرا که اگر این اتفاق نیفتد افراد بیشتری از چرخه مصرف شیرخام کنار می روند.
نظری با بیان اینکه آزاد شدن صادرات شیرخشک با توجه به مازاد مصرف داخلی صورت گرفته است، گفت: با افزایش قیمت شیرخام در داخل، قطعا مصرف این محصول کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: لذا بر اساس آنالیز های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار، جهت بالانس بازار لبنیات و جلوگیری از ضرر دامداران صادرات شیر خشک آزاد شد تا شیر تولید شده هدر نرود و دامداران ضرر نبینند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com