افزایش روزانه قیمت نهاده‌های دامی

افزایش روزانه قیمت نهاده‌های دامی
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران گفت: جو ناآرام داخلی باعث شده است که برزیل و روسیه قیمت نهاده‌ها را روزانه افزایش دهند.

مجتبی عالی با بیان اینکه شرکت آریو تجارت سهیل اقدام به بارگیری و ترخیص محموله‌ها از بنادر کرده است، گفت: آریو تجارت حدود 500 هزار تن بار خریداری کرده که از این میزان 160 هزار تن را تحویل و مابقی آن در بنادر است. متاسفانه عدم همکاری باعث شده روند ترخیص محموله‌ها از بنادر با کندی صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از تعداد دامدارانی که از این شرکت خریداری کرد‌ه‌اند ارائه شده است؟ گفت: درگیری‌های ایجاد شده پیرامون عملکرد شرکت آریو تجارت باعث شده است که آمار متقنی و مشخصی درباره تعداد دامدارانی که از این شرکت خرید کرد‌ه‌اند ارائه نشود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران با اشاره به عدم ورود مسئولان دولتی در بحث آریو تجارت، تصریح کرد: ترسی حول این شرکت و عملکرد آن ایجاد شده است که مسئولان از ورود به این موضوع امتناع می‌کنند. متاسفانه فرهنگ زمین انداختن یکدیگر در بین ایرانیان شکل گرفته است این در حالیست که اگر یک نهاد و سازمان آسیب ببیند در نهایت کشور متضرر می‌شود.

عالی با انتقاد از عملکرد قوه قضاییه در برخورد با بحث آریو تجارت، تصریح کرد: 12 خرداد به ما اعلام کردند که روند بارگیری محموله‌های از سوی آریو تجارت ضعیف است از این‌رو به من به عنوان مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران، ماموریت داده شد چرایی عدم بارگیری محموله‌های این شرکت را بررسی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ادامه داد: اتحادیه، مدیریت بازارگاه را ندارد اما به بنادر رفتیم و 30 هزار تن بار موجود این شرکت را با همکاری سازمان‌های مربوطه 3 روزه  ترخیص کردیم. روزانه 700 تا 800 تن بار این شرکت ترخیص می‌شود.

وی حاشیه‌های پیرامونی ایجاد شده واردات نهاده از سوی آریو تجارت را سیاسی‌کاری دانست و افزود: یک خانواده نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را وارد می‌کرد و دولت برای برهم زدن این انحصار تشکل‌ها را وارد میدان کرد اما در نهایت تعاونی روستایی زمین خورد؛ در این میان دولت و بخش خصوصی به فکر تولید و تولیدکنندگان نیستند و آنها متضرر می‌شوند.

به گفته عالی؛ آریو تجارت جو در بندر انزلی دارد اما رعب و ایجاد شده حول این شرکت  باعث شده است که برخی نهاده‌ها در این زمینه سنگ اندازی ‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران تصریح کرد: 1 میلیون و 200 هزار دامدار در کشور فعال هستند. اما متاسفانه دولتی‌ها به نفع تولید در کشور کار نمی‌کنند اگر به نفع تولید عمل می‌کردند عاقلانه و بی سر و صدا این موضوع را حل و فصل می‌کردند.

وی در پایان بیان کرد: جو ناآرام داخلی باعث شده است که برزیل و روسیه قیمت نهاده‌ها را روزانه افزایش دهد.

ترخیص محموله‌های آریو آغاز شد
همچنین در این رابطه احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، در پاسخ به این پرسش که شما نخستین شخصی بودید که سخن از تخلف شرکت آریو تجارت را رسانه‌ای کردید آیا اطلاعاتی از جزییات ترخیص محموله و تحویل نهاده از سوی این شرکت به دامداران دارید؟ گفت: مطابق با آماری که رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارائه داد حدود 500 هزار تن نهاده این شرکت به دامداران فروخت.

وی با بیان اینکه آریو تجارت بارگیری را آغاز کرده است، افزود: خبری مبنی بر اینکه محموله به‌دست دامداران رسیده باشد به دست ما نرسیده و از هفته دیگر محموله‌های ترخیص شده از گمرک به دست دامداران می‌رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com