افزایش تقاضا بر نوسان قیمت تخم مرغ در بازار دامن زد

افزایش تقاضا بر نوسان قیمت تخم مرغ در بازار دامن زد
تصویر:تخم مرغ
نبی پور ازدیاد تقاضا برای خرید تخم مرغ از سوی قنادی‌ها برای تهیه شیرینی شب عید را دلیل اصلی افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار اعلام کرد.
ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۶۰۰ تا ۶ هزار و ۷۰۰ تومان بوده که نسبت به روز های اخیر حدود ۲۰۰ تومان افزایش داشته است.
وی ازدیاد تقاضا برای خرید تخم مرغ از سوی قنادی ها برای تهیه شیرینی شب عید را دلیل اصلی افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار اعلام کرد.
نبی پور ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید تخم مرغ از ۲۰ اسفند ماه به بعد افزایش مجددی را برای قیمت تخم مرغ در بازار متصور نیستیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت کنونی تخم مرغ درب مرغداری حداقل یک هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده تولید است، بیان کرد: با استمرار روند کنونی قیمت تخم مرغ در بازار، مرغداران ناگریزند که مرغ های خود را روانه کشتارگاه ها کنند چرا که در تامین نهاده های دامی با مشکلات متعددی روبرو هستند.
وی با اشاره به اینکه نهاده های دامی در بازار ۲ نرخی است، افزود: اگرچه نرخ مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است، اما کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار تومان و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان دیگر در بازار پیدا نمی شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تامین نهاده با نرخ مصوب زمان زیادی می برد، بیان کرد: با وجود واریز پول مشخص نیست که نهاده ها چه زمانی به دست تولیدکننده برسد، چرا که در برخی مواقع یک تا سه ماه تحویل نهاده ها طول می کشد.
نبی پور ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی و افزایش هزینه های تولید امکان پیش بینی قیمت حتی برای یک روز از سوی مرغداران وجود ندارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش تولید، حداقل با مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تنی تخم مرغ در سال روبرو هستیم که به همین خاطر رفع ممنوعیت صادرات یک ضرورت به شمار می رود.
وی در پایان با اشاره به اینکه پیگیری ها برای آزاد شدن صادرات تخم مرغ به نتیجه نرسیده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه در آستانه تعطیلات نوروز هستیم، بنابراین با عدم صادرات تخم مرغ احتمال کاهش مجدد قیمت در هفته های آتی وجود دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com