افت تولید خوراک کامپاند اتحادیۀ اروپا در سال 2020

افت تولید خوراک کامپاند اتحادیۀ اروپا در سال 2020
در حالیکه خوراک دام با بیشترین میزان کاهش در تولیدات مواجه است، تولیدات خوراک طیور اولین کاهش در سال های اخیر را شاهد است.
بنا بر اعلام فدراسیون تولیدکنندگان خوراک کامپاند اروپا (FEFAC) به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و تغییر در تقاضاها از سوی خریداران، انتظار می رود که تولید خوراک کامپاند در اتحادیۀ اروپا در سال 2020 با 2.2 درصد افت مواجه گردد.
تولید خوراک کامپاند در 27 کشور اروپایی به علاوۀ انگلستان در حدود 161.4 میلیون متریک تن در سال جاری برآورد شده ضمن اینکه تمام اقلام اصلی خوراک رو به کاهش هستند.
همچنین فدراسیون تولیدکنندگان خوراک کامپاند اروپا (FEFAC) در گزارش خود اذعان داشت: "این کاهش از یک سو نتیجۀ غیر مستقیم شیوع ویروس همه گیر COVID-19 و تأثیر آن بر روی تقاضا از سوی مشتری می باشد و از سوی دیگر، نتیجۀ مستقیم شیوع بیماری های دام و طیور من جمله انفولانزای طیور است."
بیشترین میزان افت در تولید برای بخش خوراک دام
تولیدات در بخش خوراک دام با 2.9 درصد کاهش نسبت به سال 2019 میلادی برآورد شده است. فدراسیون تولیدکنندگان خوراک کامپاند اروپا اذعان داشت بیشترین میزان آسیب به بخش خوراک دام به دنبال تدابیر اتخاذ شده در اروپا در نتیجۀ شیوع COVID-19 و تعطیلی هتل ها، رستوران ها و کیترینگ به وجود آمد.
بنا بر گزارش این فدراسیون :"کاهش تقاضا برای محصولات گران تری نظیر گوشت گوساله، گوشت تازه، و محصولات لبنی با ارزش افزوده به کل زنجیرۀ تولید آسیب زده است. مزرعه داران نیز از کامپاند کمتری در جیرۀ خوراک استفاده می کنند تا از سرعت رشد حیوان و همچنین میزان شیردهی بکاهند."
اما از سوی دیگر در اروپای شرقی، به دلیل خشکسالی و قحطی علوفه میزان تقاضا برای خوراک کامپاند رشد و افزایش داشته است.
کاهش جزئی در تولیدات خوراک طیور
تولیدات خوراک طیور اتحادیۀ اروپا پس از سال ها افزایش در تولید، انتظار می رود که در سال جاری با 2.7 درصد کاهش مواجه گردد.
به گزارش فدراسیون تولیدکنندگان خوراک کامپاند اروپا : "به دنبال اعمال قرنطینه در بهار 2020 میلادی تولیدات خوراک طیور نیز کاهش یافت که به دنبال آن تقاضا برای خوراک هم کاهش چشمگیر داشت. اندکی بهبودی در ماههای تابستان را شاهد بودیم اما در ماههای پایانی سال کاهش بیشتری را به خصوص برای کشورهای رومانی، ایرلند و اسپانیا انتظار داریم."
شیوع بیماری انفولانزای طیور در بخش هایی از اروپا نیز می تواند به مشکلات موجود در بخش طیور بیافزاید.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com