افتتاح اولین حمل ونقل ریلی نهاده‌های استان تهران طی هفته آینده

افتتاح اولین حمل ونقل ریلی نهاده‌های استان تهران طی هفته آینده
رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: خط ریلی را که از سال‌ها قبل هدفگذاری شده بود، ولی متأسفانه به مرحله اجرا نرسیده ظرف یک هفته آینده افتتاح می‌کنیم که این خط ریلی بسیار در حوزه نقل و انتقال نهاده‌ها مؤثر است و اولین حمل ونقل ریلی استان تهران نیز راه‌اندازی می‌شود.
ایوب فصاحت، درباره اهم اقدامات جهاد کشاورزی تهران،گفت: جهاد کشاورزی تهران دو اولویت مهم دارد که یکی از آن‌ها تنظیم بازار است وظیفه تنظیم بازار محصولات و کالا‌های اساسی از وزارت صمت به جهاد کشاورزی محول شد و توانستیم قدرتمند به بازار ورود کنیم.

وی افزود: تقریباً در سطح کل بازار حضور و نظارت بر کالای اساسی را تثبیت کرده‌ایم همچنین کارگروه هوشمندسازی نظارت را نیز تشکیل داده‌ایم و حدوداً تا عید سال ۱۴۰۱ به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: اولویت بعدی جهاد کشاورزی تهران تأمین کالا‌های اساسی است به طوری که جلسات و هماهنگی‌های خوبی را با دستگاه‌های مربوطه داشته‌ایم که این ارتباطات نظم بسیار خوبی برای تأمین مرغ، تخم‌مرغ و سایر مایحتاج ایجاد کرده است.
 
وی در ادامه گفت: برای خوداتکایی و خودکفایی در تعدادی از کالا‌های اساسی که در استان تهران مزیت دارد زیرساخت‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

فصاحت اظهار کرد: در تأمین شیر استان تهران مشکلی نداریم و به اندازه مصرف تولید شیر صورت می‌گیرد، اما در حوزه گوشت قرمز کمبود داریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به حد مایحتاج مردم استان تهران گوشت تأمین کنیم حتی چندین واحد را نیز مجوز داده ایم که از ۲ هزار رأس به ۸ هزار و ۵۰۰ رأس افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: یک واحد مگافارم در حوزه مرغ را فعال کرده‌ایم که ظرف هفته آیند حدود ۱۰۰ قطعه جوجه‌ریزی کرده و به یک میلیون قطعه افزایش پیدا می‌کند. در حوزه تولید تخم‌مرغ نیز چند واحد را در قالب واحد‌های بسیار بزرگ در مساحت کوچک به صورت جدید احداث می‌کنیم حدود ۱۰ واحد مرغداری غیرفعال را نیز فعال کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: خط ریلی را که از سال‌ها قبل هدفگذاری شده بود، ولی متأسفانه به مرحله اجرا نرسیده ظرف یک هفته آینده افتتاح می‌کنیم که این خط ریلی بسیار در حوزه نقل و انتقال نهاده‌ها مؤثر است.

فصاحت خاطرنشان کرد: تقریباً یک میلیون دام سبک و سنگین داریم که به نهاده احتیاج دارند، ولی در انتقال نهاده‌ها به استان تهران خیلی دچار مشکل بودیم که در حال حاضر با افتتاح حمل ونقل ریلی این امر میسر می‌شود و اولین حمل ونقل ریلی استان تهران نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۱۶ درصد کل گاوداری‌های صنعتی در استان تهران بوده که حدود ۱۰ درصد شیر کشور را تولید می‌کند همچنین در تولید تخم‌مرغ و گلخانه‌ها در استان تهران رتبه اول را داریم.

وی بیان کرد: حقابه‌هایی که در استان تهران داشته‌ایم برای اولین بار پیگیری شد همچنین یک برنامه مدونی برای استفاده از پساب‌ها در استان تهران تدوین شده است.

فصاحت افزود: در حوزه انتقال پساب جنوب تهران شهرری به دشت ورامین پیگیری‌های بسیار خوبی را داشته‌ایم و با کمک استاندار جلساتی نیز برگزار شد و تدابیری برای تکمیل این موضوع قطعی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: مشکلات یک سری پروژه‌ها در حوزه امور اراضی که سال‌ها لاینحل مانده بود در حال حل شدن است، پروژه انتقال آب و تثبیت اسکان روستای سلیمان در فیروزکوه را مد نظر داریم که یکی از پروژه‌های مطرح بوده و سال‌ها مشکل داشته است.

وی گفت: نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی را در استان تهران به دقت هوشمند می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم همچنین نظام توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی را در استان تهران اصلاح می‌کنیم و بازمهندسی جدیدی در این حوزه صورت می‌گیرد به طوری که ۴۰ درصد آن پیشرفته است.

فصاحت در ادامه گفت: اصلاح سامانه توزیع در استان تهران را نیز مسئله مهمی است و اگر سامانه توزیع اصلاح شود به حذف دست دلالان بسیار کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: اولویت‌هایی نیز در حوزه گلخانه‌ها داریم و همانند سال‌های قبل رتبه اول گلخانه‌های کشور متعلق به تهران است امسال نیز با شرایط سختی که درحوزه تسهیلات ایجاد شد باز هم رشد گلخانه‌ها را داشته‌ایم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com