اعمال نظارت دولت تنها بر سه قلم از نهاده‌های دامی

اعمال نظارت دولت تنها بر سه قلم از نهاده‌های دامی
تصویر:سعید سلطانی سروستانی - مدیر عامل اتحادیه دامداران
مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: دولت تنها بر سه قلم از نهاده‌های دامی نظارت دارد و بر بازار سایر نهاده‌های دامی همچون کاه، کلش، تخم‌پنبه و کلزا نظارتی نیست که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن زده است.
سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، اظهار کرد: با توجه به کمبود نهاده دامی با نرخ مصوب، تولیدکنندگان ناچارند که تغذیه دام مورد نیاز را با هر قیمتی تامین کنند.
وی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا را بیش از ۱۴ هزار تومان، ذرت را ۴ هزار تومان و جو ۳ را هزار تومان اعلام کرد.
سلطانی با اشاره به اینکه نظارت تنها بر کنجاله سویا، ذرت و جو صورت می‌گیرد، بیان کرد: این در حالی است که دولت بر سایر نهاده‌ها همچون کنجاله کلزا، تخم‌پنبه، یونجه، کاه و کلش نظارتی ندارد.
مدیر عامل اتحادیه دامداران ادامه داد: اگرچه واردکنندگان اذعان می‌کنند دخالتی در توزیع ندارند، اما بازار نهاده‌های دامی توسط عوامل واسطه و دلال کنترل می‌شود.
وی قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام را ۳ هزار و ۶۶۰ تومان و دام زنده را ۳۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به تامین ۷۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز از بازار آزاد و نوسان شدید قیمت ها، استمرار این روند موجب شده دامداران به علت نبود صرفه اقتصادی دام تولیدی خود را به کشتارگاه بفرستند.
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در پایان تصریح کرد: با توجه به نوسان شدید قیمت و کمبود نهاده‌های دامی، اگر تدابیری برای رفع بحران بازار اندیشیده نشود، اقتصاد دامداری در معرض خطر قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com