اعطای مجوز صادرات دام مسیری برای مبارزه با قاچاق

اعطای مجوز صادرات دام مسیری برای مبارزه با قاچاق
رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس قیمت بالای گوشت در کشورهای حاشیه خلیج فارس را انگیزه افزایش قاچاق دام زنده دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با صدور مجوز و مشوق‌های صادراتی، بحث قاچاق دام را به صادرات دام تبدیل می‌کند.

احد آزادی خواه  با اشاره به نشست صبح امروز(شنبه، 9 بهمن ماه) کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس که با موضوع بررسی زوایای پیدا و پنهان قاچاق دام زنده و با حضور دستگاه های نظارتی، اجرایی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، گفت: طبق گزارش‌های واصله، مشخص شد متأسفانه قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه به خصوص کشورهای جنوبی فعال است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی را برای مبارزه با قاچاق دام صورت داده، عنوان کرد: این ستاد، سطح نظارت را از مرزها به داخل استان ها آورده تا مرزبانی کار خود را با سهولت انجام دهد.
احد آزادیخواه در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی

وی درباره وضعیت مرزهای خاکی و آبی افزود: سیاست ما در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آب، غیر از خاک بوده و همین کار را با سختی مواجه  کرده است.

آزادی خواه در ادامه صدور مجوز و مشوق های صادراتی دام زنده را به عنوان بستری برای به حداقل رساندن انگیزه قاچاق دام دانست و افزود: اخیرا دولت و وزارت جهاد کشاورزی این مجوز را فی الجمله صادر کرده اند که افرادی که می توانند، دام زنده تهیه کرده و دام های پرواری و سبک را تجمیع و به کویت، امارات و قطر صادر کنند.

وی همچنین تصریح کرد: بالاتر بودن قیمت گوشت در کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به ایران، مهمترین انگیزه قاچاق است که با صدور مجوز صادرات و مشوق های صادراتی این انگیزه ها به حداقل می رسد و از بحث قاچاق به صادرات می رسیم.

رئیس کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این کمیته بر آن است تا گزارش جامع و کاملی با کمک نهادهای امنیتی، نظارتی و مرکز پژوهش های مجلس تهیه و 10 معضل اصلی موثر در  قاچاق دام را شناسایی و در قالب ماده 45 آیین نامه داخلی به صحن علنی مجلس ارائه کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com