اصلاح ژنتیکی مرغ راهی برای پایان دادن به معدوم سازی جوجه های نر

اصلاح ژنتیکی مرغ راهی برای پایان دادن به معدوم سازی جوجه های نر
یک تیم از مؤسسۀ تحقیقات کشاورزی اسرائیل با استفاده از اصلاح ژنتیکی موفق به تولد جوجه های ماده شده اند. این اتفاق به دنبال 7 سال پژوهش به وقوع پیوست.  

این تکنولوژی بدین صورت است که مرغ های تخمگذار به نحوی اصلاح ژنتیک می شوند که جنین نر در آنها رشد نمی کند و متولد نخواهد شد. 
یکی از محققین جنین شناس در این پژوهش اذعان داشت: "بسیار خوشحالم به تکنیکی دست یافتیم که از نظر من انقلابی در صنعت به وجود خواهد آورد و این در وهلۀ اول به نفع رفاه طیور خواهد بود و همچنین به نفع ما چرا که کشتار جوجه های نر بر روی همۀ افراد تأثیرگذار بود." 

قرار گرفتن در معرض نور آبی 
این محقق اظهار داشت: "دانشمندان در این پروژه DNA مرغ را به نحوی اصلاح ژنتیک کردند که مانع از رشد هر جنین نر در درون تخم مرغ ها شود. هنگامی که تخم مرغ ها برای چند ساعت در معرض نور آبی قرار گیرند، این DNA فعال می گردد. نور آبی بر روی جنین ماده تأثیری نمی گذارد و به صورت کاملاً نرمال و طبیعی به رشد خود ادامه خواهد داد. هیچ گونه تغییری بر روی خود جوجه های متولد شده اعمال نمی گردد." 

اگر چه این پژوهش هنوز مورد ارزیابی قرار نگرفته اما از سوی مؤسسۀ خیریۀ رفاه حیوانات در کشاورزی جهان واقع در بریتانیا (CIWF) دیده شده و رئیس این کمیته اذعان داشته این دستاورد حقیقتاً پیشرفت بزرگی در جهت رفاه حیوان است!

عمل کشتار جوجه های نر در برخی کشورهای اروپایی ممنوع اعلام شده است. آلمان در اوایل سال گذشته (2022) این عمل را ممنوع و فرانسه نیز تا 1 ژانویۀ 2023 به منظور پیروی از مقررات، این کار را ممنوع اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com