استانداردهای بهداشتی مدنظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا محقق شد

استانداردهای بهداشتی مدنظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا محقق شد
رئیس سازمان دامپزشکی از فراهم شدن بستر مدیریت بهداشتی دامداری‌ها و واحدهای آبزی‌پروری کشورمان جهت تامین استانداردهای مدنظر کشورهای عضو اوراسیا خبر داد.

سیدمحمد آقامیری، معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با نمایندگان تجاری کشورهای منطقه اوراسیا (نمایندگان کشورهای ارمنستان و روسیه) در تهران گفت: از آنجا که روابط بین ایران و ارمنستان و تمام کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، در زمینه‌های مختلف دوستانه است، ما هم تمایل داریم تا در موضوعات دامپزشکی چارچوب روابط دوستانه بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را توسعه دهیم.
وی با ابراز تمایل باطنی خودش به توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و ارمنستان به دلیل آنچه ریشه‌های فرهنگی و ارتباطات دوستانه بین دو کشور است گفت: به دلیل نبود هیچ فاصله‌ای بین دو کشور و زندگی محترمانه و صمیمانه هموطنان عزیز ارامنه در ایران و مناسبات خوب بین مردم ما و آنها، اشتیاق اینجانب به گسترش سطح مناسبات دوچندان است.
آقامیری با بیان اینکه تولیدات ایران علاوه بر اتحادیه اروپا، قابلیت صادرات به اوراسیا را دارد تصریح کرد: خوشبختانه با روابط ایجاد شده با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه توسعه صادرات لبنی، اقدامات خوبی در حوزه مدیریت بهداشتی رخ داده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان ممیّزی‌های لازم را در این خصوص را انجام داده است و همچنان ادامه خواهد داد گفت: ممیّزی‌های لازم هم در دامداری‌ها و هم واحدهای لبنی در حال انجام است؛ کما اینکه در حوزه دامداری، مدیریت بیماری‌های مهم از نظر اوراسیا در زمینه پیشگیری، مبارزه و کنترل و ترویج و آموزش برای تولید شیرخام طبق استاندارد اوراسیا در حال اجراست.
آقامیری در ادامه پس از اشاره به مازاد تولید فراورده‌های دامی در ایران، به سایر برنامه‌های مدیریت بهداشتی در زمینه دامپزشکی اشاره کرد و افزود: امید است در سال آینده با تکمیل و ساخت شرکت تولیدکننده واکسن‌های طیور با مشارکت شرکت روسی در استان سمنان، بخش قابل توجهی از واکسن‌های وارداتی طیور در این کارخانه ساخته شود.
وی با استناد به اینکه این اطلاعات را با رویکرد اعلام تولیدات با کیفیت مدنظر روسیه و اوراسیا ارائه می‌دهد؛ در بخش دیگری از توضیحات خود به اکرودیته شدن آزمایشگاه مرکز تشخیص و مرجع سازمان دامپزشکی کشور توسط روسیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز دغدغه ما برای بازاریابی محصولات ایرانی بسیار کمتر شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نهایی شدن پروتکل بهداشتی صادرات لبنیات ایران به چین گفت: امید است در سفر حدود یک ماه آینده رئیس‌جمهور محترم به کشور چین، این پروتکل نیز امضا شود.
آقامیری با بیان اینکه در ایران هزینه نیروی کار و انرژی دو مزیّت بسیار ارزان جهت کاسته شدن از نرخ تمام شده تولیدات ایران است گفت: با این شرایط، انتظار توجه ویژه اوراسیا به محصولات تولیدی در ایران بوده است.
وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در زمینه ترانزیت گوشت، مرغ و … در حال تعامل با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، گفت: در این رابطه منتظر اعلام نتایج ممیزی هیأت روسی از کارخانجات لبنی و آبزیان هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com