از این پس شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مازاد مرغ ورود نخواهد کرد

از این پس شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مازاد مرغ ورود نخواهد کرد
سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز به منظور بازدید از طرح‌های بخش کشاورزی به استان گلستان سفر کرده است،افزود: هنوز هم استرس تولید در حوزه صنعت دام و طیور وجود دارد، مرغداران استان گلستان در شرایط سخت بازار با غیرت تولید را ادامه دادند که از این روحیه مقاوم تشکر می‌کنم.

ساداتی‌نژاد در رابطه با پیمان‌سپاری ارزی نیز گفت: برای حمایت از صادرات رفع تعهد ارزی شیر خشک صفر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که به صورت ماهانه در کشور ۲۵۰ هزار تن مرغ مصرف می‌شود که استان گلستان تامین کننده اصلی این کالا در کشور است، گفت: تولید مرغ در این استان برای کشور بسیار حائز اهمیت است، کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد است و از تشکل‌ها می‌خواهیم در تامین کالاهای اساسی برای کشور به وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند.

وی افزود: اتاق اصناف کشاورزی ایران موتور پیشرو بخش کشاورزی و بازوی روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها است، باید بازار را مدیریت و کنترل کند، ما در رابطه با مرغ تمام مدیریت بازار را به ۳۱ اتحادیه استانی واگذار می‌کنیم لذا اتحادیه‌ها کنترل کننده مازاد و کمبود تولید خواهند بود.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: از این پس شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مازاد مرغ ورود نخواهد کرد، خرید مازاد مرغ توسط اتحادیه‌ها انجام می‌شود و در زمان لزوم به بازار عرضه خواهد شد و در صورت ضرر اتحادیه، مابه التفاوت آن توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی، بر هوشمندسازی زنجیره تامین و توزیع اشاره و عنوان کرد: از طریق این سامانه از جوجه‌ریزی تا میدان بهمن به صورت کامل رصد و پایش خواهد شد که این کنترل هم از طریق اتحادیه انجام می‌شود، از طریق سامانه هوشمند، مرغ تولیدی دارای شناسنامه خواهد بود.

وی، ضمن تقدیر از حمایت مردمی از تولیدکنندگان مرغ گفت: برای اولین بار در کشور صف برای حمایت از تولیدکنندگان در کشور ایجاد شد که قابل تقدیر است و نتیجه ورود اتحادیه‌ها به بازار است و باعث تنظیم بازار مردمی در کشور شده است.

ساداتی نژاد گفت: ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در هفته‌های اخیر برای حوزه ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد تاکید کرد: ممنوعیتی در صادرات مرغ نداریم، تلاش می‌کنیم رفع تعهد ارزی مرغ را هم کاهش دهیم لذا زنجیره‌ها باید در تولید و صادرات مازاد مرغ فعال شوند. در این راستا مشکلات صادرات مرغ به افغانستان برطرف شده است
 
نظرات شما
  •  

    حسین گفت : ۰۱/۱۰/۱۶

    آقای وزیر ازسالیان پیش چرخه تولیدوتوزیع درشرکت واتحادیه بودولی شما نمی خواستی این رابفهمیددرحالیکه هرزمان بخش دولتی به این چرخه واردشد فاجعه باربودواین دفعه که بسیج وسپاه وقرارگاه امنیت غذایی ورود کردفاجعه بارتر بودواین رابدان هرجا که نظامیان درآن ورودکنندسرمایه گذاران خصوصی فرار می کنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com