دولت و مجلس به داد دامداران می‌رسند؛
از آزاد سازی صادرات دام زنده تا واردات نهاده‌های دامی

از آزاد سازی صادرات دام زنده تا واردات نهاده‌های دامی
به دنبال حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها نظیر نهاده های دامی مشکلاتی برای دامداران از نظر تامین نهاده های دامی و حراج دام هایشان ایجاد شده که نیازمند اقدام عاجل دولت است.

با ایجاد رانت‌های چند میلیارد دلاری برای عده ای خاص در پی تخصیص ارز ترجیحی سبب شد که دولت عطای این ارز را به لقایش ببخشد تا شاید این گونه عموم جامعه بیشتر منتفع شوند.

هرچند که در چگونگی حذف ارز ترجیحی توسط دولت انتقاداتی وارد است اما این موضوع باید اتفاق می افتاد تا دست دراز دلالان از این سفره کوتاه شود با این حال اکنون نیز دامداران با مشکلاتی چون تامین نهاده های دامی و حراج دام هایشان مواجه هستند که نیازمند اتخاذ تصمیمی عاجل از سوی دولت و مجلس است.

انجام هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی برای آزادسازی صادرات دام زنده 
محمد رشیدی؛ نماینده مردم کرمانشاه اظهار داشت: به دنبال حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی این محصول به صورت آزاد در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به متضرر شدن دامداران، افزود: با متضرر شدن دامداران و عشایر؛ هماهنگی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی به منظور آزادسازی صادرات دام زنده انجام گرفت که از فروش دامهای عشایر و دامداران با قیمتهای بسیار پایین جلوگیری شود.

رشیدی تصریح کرد: با تخصیص ارز آزاد به نهاده های دامی نیز بازار به تعادل می رسد که البته موضوعی زمان بر است و ممکن است خساراتی را به دنبال داشته باشد اما باید از فساد چند میلیارد دلاری این سالها جلوگیری می شد.

وی از توزیع نهاده های دامی به صورت متناسب خبر داد و افزود: همچنین واردات  نهاده های دامی انجام می شود اما با قیمت آزاد در اختیار دامداران و عشایر قرار می گیرد.

 امیدواریم دولتمردان در اجرای تصمیمات مذکور مبنی بر آزادسازی صادرات دام و توزیع متناسب نهاده های دامی اقدام کنند هرچند که عنوان شده صادرات دام از امروز آغاز شده اما ظاهرا خبری از جزییات اجرای آن و ابلاغ دستورالعمل مربوطه نیست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com